Vemdalen *bråttom!*

skoteridioten

Välkänd medlem
1 jan 2000
224
0
16
Hur är skoterföret i/på Vemdalen/Vemdalsskalet?

Måste veta det snarast! Ska kanske åka dit på fredag, men bestäma mig imorn! Jag har 30 mil resa, ska ha med 3 skotrar på släp.. Så jag måste veta att det är åkbart innan vi åker dit..
 
S

Steff

Det e lugnt!!

Jag var o körde förra o förr förra veckan från torsdan den 7/11 o det va ca 50 cm snödjup i skogen.Jag spårade upp leden mot samevistet o klövsjö så det borde va lugnt på skalet oxå..det e ju bara 1.7 mil imellan...
Kör hårt..det gjorde vi..
mvh Steff.
 

440 xc

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
det är lungt jag pratade med en kompis och det är ca 60 cm jag skall också upp i helgen till storhogna och åka skoter
 
L

Ledsladdar´n

"Steff" skrev:
>Kör hårt..det gjorde vi..
>mvh Steff.

Suck, fint att ni "kört hårt" på lederna innan vi från skoterklubbarna i området hunnit sladda dom. Det blir så bra leder då framåt vintern :-(

 
S

Skoterleder

Du verkar kunna Vemdalen. Kan du ge lite tips om var på nätet man kan hitta skoterleder i området runt Vemdalen, Klövsjö, Jämtland. Om inte på nätet, var finner jag info.

Tack för hjälpen,

Ny på skoter


 
L

Ledsladdar´n

Hej!

Det finns en bra skoterledskarta för hela Härjedalens kommun. Gå in på Hede skoterklubbs hemsida http://www.herjedalen.se/forening/2125/. Där kan du hitta ett postgironummer där du kan betala för karta och få den skickad till dig via post.

Ha´de, och kör lugnt på lederna innan dom är ordentligt tillpackade, gasar man hårt nu gräver man ner sig till barmarken direkt!!!