Vem går bäst och snabbast??

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Skulle tro att yamahan kanske har 5 hästar mer (om de inte har samma) men boggien och fjädringen på polarisen är bättre. Så i ett rent dragrace ligger nog yamahan bra till, men åker ni av leden så är den chanslös.

Så det kan vara så illa att polarisen går bäst men yamahan är snabbast :)

Karlsson111

Aktiv medlem
22 jan 2009
54
0
1
Å fan :( så Yamahan har bättre toppfart?men är Polarisen rappare på en kortare sträcka?:)

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Skulle tro att polarisen är något tyngre så den kan nog bli frånåkt, men som sagt utanför leden så vinner den lätt. Men toppfarten är nog ganska lika skulle jag tro.

Men det är svårt att säga vilken som vinner utan att testa :)

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Han får väl köpa sig en Yamaha så shoppar du en Polaris, sedan får ni testa i vinter :)

En kompis har en tidig 90-tals polaris xlt och den är helt överlägsen min 97:as Yamaha i lössnön, men Yamahan är rappare på gasen. Men då skiljer det kanske 3-4 år mellan skotrarna också.

Karlsson111

Aktiv medlem
22 jan 2009
54
0
1
Han har en Yamaha o jag en Polaris:)så det blir självklart en tävling så fort snön kommer...men utanför leden givetvis;)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Jag har åkt/kört många xlt och måste säga att jag gillar dom maskinerna skarpt! Tror lätt att den tar yamman.

D

Draken

Jag sätter mina pengar på yamman! Yamaha mitten/slutet av 90-talet gick fort,nästan för fort för sitt eget bästa. Dom gick inte bra i snön och kanske inte bäst acc,men fort gick dom.

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Ok!Vi får se=)men jag tror/hoppas på xlt;)annars blir d dyrt=)
Äh vaf*n, skiter det sig så är det bara att glömma plånboken hemma!

Eftersom att jag har ögnat lite på xlt'ar så hoppas jag på att den är snabbare, bättre, finare (fast det är den iofs) och helt enkelt bättre :D

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Men hitta en lämplig sjö eller gammal åker där ingen kört förut och det är lämpligt lös snö. Så sätter ni ut någon markering på andra sidan som ni ska runda och sedan köra tillbaka igen. Se till så ni inte kan ta samma spår tillbaka.

Då vinner du garanterat :)

Karlsson111

Aktiv medlem
22 jan 2009
54
0
1
Mr smurf på dig låter det som att jag kommer få storstryk på led?Det tror inte jag;)men wtf en krogrund dör man inte av=)

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Du kommer nog inte få storstryk. Det kan nog bli rätt jämnt, men risken finns att du kan få bjuda på en krogrunda.

Vill du ha en gratis krogkväll ska du satsa på lössnö :)