Vector SP. Svag handtagsvärme!

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
hej jag var ute och körde idag å de var ganska kallt -15, ja upplevde att jag alldrig fick upp nå värme i handtagen. vad kan man göra åt det?
 
Last edited:

zapswe

Välkänd medlem
5 nov 2004
148
0
16
skellefteå
Sv: vector sp-SVAG VÄRME PÅ HANDTAGEN!!

tjenare!

har en likadan skoter själv,värmen suger verkligen när det blir kallt,jag upplever att handtagen blir lite varmare om man drar ner tumvärmaren ett par hack.

har själv funderat på att fylla styret med skum eller nåt(som isolering),har läst mycket på totallyamaha om handvärmarna,det finns ett par olika lösningar-skum,kork och sedan är det visst någon som fixat en lösning som han säljer
( http://www.ty4stroke.com/viewtopic.php?t=67236 ).

får väl se om man ids,eller om man ska chansa på växthuseffekten....
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Sv: vector sp-SVAG VÄRME PÅ HANDTAGEN!!

Vet inte hur det ser ut på ditt styre, men när jag monterar handtagsvärmare så brukar jag alltid lägga ett lager eltejp mellan styret och värmaren. Annars så kommer värmen sprida sig ner i styret istället för upp mot handen
 

anders_rtx

Medlem
25 jan 2009
22
0
1
Nora
Sv: vector sp-SVAG VÄRME PÅ HANDTAGEN!!

har en likadan skoter själv,värmen suger verkligen när det blir kallt,jag upplever att handtagen blir lite varmare om man drar ner tumvärmaren ett par hack.
har en phazer rtx -08 och tycker att handtagsvärmen är skitdålig rent utsagt.. tycker dock som föregående talare att om man sänker tumvärmen så blir handtagen varmare... tycker även att när man ligger och pys kör så blir handtagen glödheta men när man ligger på lite så är dom iskalla...:hmmmm2: har en kompis som har en 09a och han upplever samma sak... generellt problem för yamaha eller? mvh.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Sv: vector sp-SVAG VÄRME PÅ HANDTAGEN!!

06 hade Yamaha problem med värmen. Styrhooksen var inte klädda med handtagen. Detta ledda till att hooksen kylde ner styret så pass att värmarna inte orkade med.

Gick ett tag att körpa 07's styren hos Yamaha för 600:-, tyvärr har dom inte kvar det längre. Problemet gällde Apexen, men SPn har väl samma styre...

Har höjt min 05a och köra utan handtagsköld , trots -16 så var det inga som helst problem värmen....
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Sv: vector sp-SVAG VÄRME PÅ HANDTAGEN!!

har en phazer rtx -08 och tycker att handtagsvärmen är skitdålig rent utsagt.. tycker dock som föregående talare att om man sänker tumvärmen så blir handtagen varmare... tycker även att när man ligger och pys kör så blir handtagen glödheta men när man ligger på lite så är dom iskalla...:hmmmm2: har en kompis som har en 09a och han upplever samma sak... generellt problem för yamaha eller? mvh.

Detta är fel på phazern, en kabel som ska bytas, kontakta din åf
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Sv: vector sp-SVAG VÄRME PÅ HANDTAGEN!!

men ska man prova och spruta i lite byggskum i styret?
 

anders_rtx

Medlem
25 jan 2009
22
0
1
Nora
Sv: vector sp-SVAG VÄRME PÅ HANDTAGEN!!

Detta är fel på phazern, en kabel som ska bytas, kontakta din åf

gäller det även 08orna?? är du från linde?? har talat med dom i frövi och en säger att värmen fungerar men dom är kalla.. och nästa jag talade med sa att förmodligen är det kabelbrott och jag vrider på handtagen när jag står & kör så ibland jordar det och ibland fungerar det:hmmmm2: dom tyckte jag skulle felsöka och kolla lite själv innan jag lämnade in den...:hmmmm: