Vattenpumps haveri 800 e-tec? Motorn kokar direkt

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Skotern är reparerad och klar för 1000 mil till. Problemet var en termostat som öppnades för sent . Den gammla öppnade först när det började koka

400:- kostade en ny komplett termostat.

Tack för all hjälp!
 
Reactions: Thincan

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Men du hade ju kokat den och då funkade den!? Är den riktigt provkörd med nya termostaten så du är 100% på att de va den?
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
jag kokade som sagt gamla termostaten men även då öppnade den lite väl sent tyckte jag, den öppnade som först i själva "koknings ögonblicket" så fick en kompis test koka den och även han tyckte det, jag har varit ut å gasat några kilometer och det verkar lira på bra, kylaren på tunneln blir även varm , sist var den iskall
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
jag kokade som sagt gamla termostaten men även då öppnade den lite väl sent tyckte jag, den öppnade som först i själva "koknings ögonblicket" så fick en kompis test koka den och även han tyckte det, jag har varit ut å gasat några kilometer och det verkar lira på bra, kylaren på tunneln blir även varm , sist var den iskall
Ok då lär den funka nu för termostaten ska öppna runt 50c. Man kan använda sig av stektermometer när man värmer en termostat i kastrull.