Vatten körning =)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Nu är ju snart sommaren här = vatten körning. Tänkte vi skulle ha en tråd och lägga upp lite sköna filmer under sommarens gång. Kommer själv bidra med filmer bara det blir lägre vatten och framförallt varmare! :afraid: Vi får ju om inte annat ha roligt åt varandra om vi lyckas bada lite :D

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Två filmer från förra sommaren då jag, Jaosef och arjeplogarn körde en del. Arjeplogarn har huvudrollen i båda filmerna dock :)

Ett av de första försöken:

När vi hade fått lite mer kött på benen:

Bjuder på en bild också. Man blir alldeles kall inombords.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Nu har vi ju en början iaf. :D Haha kan tänka mig att det var kallt. Brorsan sänkte rmk'n igår, det måste varit fruktansvärt kallt! Han blev lite väl mkt övermodig, startade med typ halva skotern ute i vattnet och så slirade det lite på iskanten så när han kom ut i vattnet så ställde den sig rakt upp och halva dynan var under vatten, tror han dock hade klarat det om han inte hade fått vatten på remmen för det gick ju ändå bra framåt tills det hände.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Det är klart, med dykare med i båten skulle man våga en del.. ;)
Helsköna filmer! :beer:

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
just det han gjorde. :) fast han ramla precis så att han va uppe på isen. sen vare nog inte mer än en meter djupt så. men ja kan ju säga att det gav oss ett skratt för livet när ja och han som satt längst bak på skotern titta bak och såg hur norman som han nu heter flög i vattnet :)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Är det någon som hunnit vara ut på vatten med skotern än? Jag har då börjat göra i ordning Edgen, sitter dock bara en 500 motor i den, men det får duga den går ändå hur fint som helst på vatten ;) Ska bestycka ner den till 390, så den inte bluddrar ihjäl sig när jag ska ut i vattnet. :D Har planer på nästa helg, men vi får se. :p

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag och min kusin har planer på att köra hans MXZ 600 -02 på vatten om nåra veckor :) Skulle velat testat min på vatten oxå men är lite orolig över motordatorn.. Vet om flera som har sänkt sina ZR maskiner och då har höjdmätarn börjat fucka sig så när man kommer upp till fjälls så händer de inget efter halvgas :s

D

Deleted member 6797

fyyy fan va ja längtar tills morsan å farsan drar bort över helgerna nu i sommar som dom alltid gör. då blire köra på vattne me edgen :)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
ja sattsar på TOBE i backe 4juli ja ;)
Nice. Själv har jag planer på och köra i Piteå OM jag hinner få mig nån annan motor till skithögen. Tänker definitivt inte köra med en 500 motor där. Men håller på leta efter en 700 motor till den. Srx projektet som jag hade tänkt har jag lagt på hyllan tillsvidare iaf, har inte råd.