Vattenåkning..

N

niggah

lol yamaha går då helt klart sämst på vatten... för att dom tar in vatten i bandtunneln det är ett hål där... man måste täcka igen det... säger då ski-doo mxz renegade går fan inte att sänka...dom går som en båt...
 
M

mm renegade..

håller med om att renegade går som en båt...
den är nämligen 99% båt och 1% skoter.. haha sea doo !!!!
 
S

Speeder

Man ska ta bort dynan, den blir skittung när den blir vattenfylld...Sen kan man sätta dit frigolitblock och sätta fast dom ordentligt. Då blire lättare å lyfta upp den omden sjunker, och om man har tur så flyter den.
 

jonas1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
59
0
0
Jag har en zr 500 -01 och den går då kanon på vattnet fast jag har ju inte provat mer än kanske 70 meter. jag har startat med skidspetsarna vid iskanten och det gick kanon fast det sjunker endel med bakändan just när man går ut på vattnet. Man blir lätt orolig då. Häftigaste är helt klart skidlyftet, det är ruskigt mäktigt! har man mer och åka med så kan man nog slå över!
Yamaha ska man ha om man ingenstans ska! iaf om man ska köra på vatten, man MÅSTE täta hålen vid främre kylarn isåfall.
 

bert1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
37
0
0
"ojoj va man ska tänka på när man kör på vatten är at tinte ha en sea-doo köp en yamaha så slipper ni tänka på att sänka"

Tror faktiskt att Sea-doo:n går rättså bra på vatten eftersom den är gjord för det...