Varvräknare Rmk 600 -08

andreazz

Aktiv medlem
9 jan 2009
60
0
6
Norrbotten
tjena

har en fundering jag har en Polaris RMK 600 H.O -2008
har dom inte varvräknare?

har digitalainstrument och där kan man bläddra mellan hastighet, motortemperatur, och varv men det enda som står på varvräknaren är 8450 och ändras aldrig, är det som det ska vara eller är den trasig?

tacksam för svar

D

Draken

8450 är troligen maxvarv eftersom den registrerar maxvarv och maxhastighet.

finns väl en grön vippknapp på vänster handtag som man bläddrar till rätt funktion med.

andreazz

Aktiv medlem
9 jan 2009
60
0
6
Norrbotten
8450 är troligen maxvarv eftersom den registrerar maxvarv och maxhastighet.

finns väl en grön vippknapp på vänster handtag som man bläddrar till rätt funktion med.

ja men de är ju där man bläddrar men finns ingen som visar varven under körning, ska det inte finnas det?

D

Draken

Vet att det inte är exakt samma mätare som på min,men jag kan då bläddra uppåt för vissa funktioner och neråt för andra.

Är en riktig djungel den där mätar/färddator mojängen.

Men visar den maxvarvet så tycker jag att den borde kunna visa varvtal också,står det inget i boken?

jockegubben: Jag har också så man kan byta färg och rpm/kmh på olika ställen men jag tror inte rmk 600 har visare öht utan bara display.

andreazz

Aktiv medlem
9 jan 2009
60
0
6
Norrbotten
Vet att det inte är exakt samma mätare som på min,men jag kan då bläddra uppåt för vissa funktioner och neråt för andra.

Är en riktig djungel den där mätar/färddator mojängen.

Men visar den maxvarvet så tycker jag att den borde kunna visa varvtal också,står det inget i boken?

jockegubben: Jag har också så man kan byta färg och rpm/kmh på olika ställen men jag tror inte rmk 600 har visare öht utan bara display.

ja har ocå så du bläddrar både uppåt och neråt men får ej fram varvräknare utan bara den där rutan där det står 8450 varv antingen är varvräknaren trasig för jag förstår ej vitsen med att det ska stå 8450 i displayen hur än jag varvar eller så har den ingen varvräknare eller så är de nå special för att få fram de