Vart ska dessa kontakter sitta? XP -08

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Denna kabel sitter på vänster sida och sträcker sig till luftburken ( lika lång som kabeln till dess key).





Denna kabel sitter på höger sida kommer upp vid ramen.

 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Verkar i ditt fall vara till nån extrautrustning eller så, tex. Startrelästyrning eller så.
Anledning till yttrande - Ser ut att vara fett i hålen, därmed inte använda?
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Anledningen till att jag frågar är att den inte startar. Blockade bort all plast och gjorde rent motorutrymmet i sommras och nu tänkte jag om jag kanske glömt sätta i någon kabel.. :/
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Kan någon av dem vara kontakten till B.U.D.S? Sitter med en ifån så jag har lite svårt att se...
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
har du satt i kabeln som ska sitta i bakkant på toppen? tänkte på kabel nr 2. kommer själv inte ihåg exakt hur den kabeln såg ut men den missade jag själv i allafall när jag skulle sätta ihop skiten igen
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag glömde en gång att koppla in DESS-anslutningen i sin kontakt, ville inte starta. Har du gnista?
 
R

RevMan

Den översta ser ut att vara extra 12v uttag, vad är det för färger på kablarna?
Den nedre är jag ganska säker på att det är för modulen om man vill ha tempmätare.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Jag har ju en tempgivare på skotern, men jag vet ju inte om den är inkopplad då skotern inte fungerar. Sist jag kollade, dock med blöta stift så hade jag ingen gnista.. Spelar det någon roll att de är blöta?


Gällande första kontakten så vet jag inte vilka färger kablarna har, ska kolla när jag ska till skotern..
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har du blöta stift så är den ju sur.. Prova om du har gnista med nya stift.
Vart ur med förgasarna?
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Ja det ska jag göra! Nej förgasarna är orörda. Men jag bytte en tändhatt.. Den nya NGK på bilden. Kan jag gjort nån tavla där?
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Har du bara bytt tändhatt så får du nog ingen gnista. Tändkablarna har en annan typ utav ledare än dom gamla vanliga, därför är det svårt att ersätta tändhatten med en som skruvas in.
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Jag har haft samma typ utav kablar på mina summitar sedan 800 reven. För min del så har det bara varit på den korta kabeln som tändhatten gått sönder på.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Kollade med nya stiften nu och jag har bra gnista! Provade även att slå i lite bensin i cylindrarna och det blev bara en poff.. Verkar som den inte får bensin! Kan lågfartsmunstyckena vara så igensatta att den inte startar alls? Även på full choke?