Vart köpa boondocker turbo bränslebox i Sverige?

_JP_

Välkänd medlem
8 dec 2007
420
0
16
Mora/Arjeplog/Sorsele
Jag är ute efter en boondocker bränslebox för turbo till arctic 700 men vet inte riktigt hur jag ska få tag i en. Det värsta jag vet är ju att beställa saker, speciellt från utlandet.

Är det någon som vet om någon som säljer dessa i Sverige? Alternativt någon snabb amerikansk återförsäljare.

/ Johan
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
En vild chansning men testa att ring till Edvard på Vilhelmina Motorcentrum, 0940-559 70. Vet att han säljer Boondocker turbo-kit så möjligheten finns att han kan ha nån i lager.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

_JP_

Välkänd medlem
8 dec 2007
420
0
16
Mora/Arjeplog/Sorsele
Okej tack ska kolla båda!

Skoterdelen.com säljer ju Boondocker turbokit och dom hade men fick lov att ta hem från Usa så då kan jag väl göra de själv lika gärna.

/ Johan
 

_JP_

Välkänd medlem
8 dec 2007
420
0
16
Mora/Arjeplog/Sorsele
Dan från outdoorshop har då redan svarat! sjukt snabbt. Men han skulle väl också först få lov att beställa hem en.

Ska höra med boondocker.

/ Johan
 

_JP_

Välkänd medlem
8 dec 2007
420
0
16
Mora/Arjeplog/Sorsele
Fick mail från Pete på boondocker nu. 619 dollars + frakt skulle den gå på. Borde väl bli snabbare att dom skickar den direkt än att Dan ska beställa därifrån och sen skicka hit.

Vad kan frakten på en sån där ligga på?

/ Johan
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jo snabbast blir det antagligen därifrån.

Den var så pass dyr. Frakten kanske blir 30-60 dollar?
Men är det bara en bränslebox du behöver alltså? eller följer det med nått mera?
Laddtrycksgivare tex.?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Boxen är helt elektrisk och har ingen ingång för en slang med laddtryck.
Den signalen måste komma från vad bonondocker i sina manualer kallar Transducer.
Å så lär du ha någon typ av boost controler också men det kanske du har.

Maila å fråga vad som ingår vid köp av box.
Bör ju vara nått mera eftersom den är 200 dollar dyrare än en vanlig bränslebox.

Kolla i http://www.boondockers.com/instructions/snow/arctic cat/turbo/Arctic Cat M-1000 Turbo Instalation Instructions 11-18-08.pdf så ser du vad jag menar.

Edit:
kollade instruktionen på turbo boxen http://www.boondockers.com/instructions/snow/arctic cat/control box/M7_M8 AC Turbo _PG_ 12-01-09.pdf och där framgår ju vad som ska ingå.
Kit Contents:
___1 Control Box
___1 EFI harness
___2 black connectors
___1 battery/jumper connector
___1 pressure transducer
___1 pressure transducer clamp

Så då verkar det lugnt.
 
Last edited: