Vart får man tag på Förlängare för bromsen ?

Sony

Välkänd medlem
1 jan 2000
127
0
16
43
Sundsvall
Tja !

Jag har höjt mitt styre med en 4" förlängare. De gick ju bra.. men nu skulle ja montera ett crosstyre och då vart bromskabeln för kort.

Nån som har koll på vart man kan hitta en sån ?

behöver typ 10cm bara... eller är det nån som vet vad det är för gäng på hydraulslangen som sitter där ?

Skotern är en Polaris XC 500 -99

Mvh Robin utan styre :(
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
kolla hur den är dragen, du kan ev ta lös lite fästen och dra om den, gick då på polarens xc 700 :p vet inte hur din är men! du kan ju kika, annars finns det om det är bromsslang du pratar om, så finns det på wb hydraulik i boden så fixar dom en stålspunnen för ca 350pix, annars snacka med åf =) vet inte vart du bor men gå till din lokala hydraulik firma så! annars finns det på duells.se så du kan pussla ihop det där !
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
100kr på hydroscand för en stålomspunnen likadan som orginal, bara att de inte står polaris på den.
 

SnowGhost

Aktiv medlem
20 nov 2007
56
0
1
Ume
Precis, far bara på hydroscand och köp en stålomspunnen bromsslang!
Du måste ta med dig den gamla bromsslangen så de vet vilka kopplingar du ska ha.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Skulle tippa på att du bara behöver dra om den med tanke på att den inte är sååå mkt för kort.

Fick själv på en 6" + fatbar på min rev utan att förlänga något! Fast det var ett helvete att dra ut bromsslangen men det gick. Gå och titta! värt besväret.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
äähh. ta lös din bromsslang och åk till din lokala hydralfiram och be dom pressa en ny åt dig.
OM det nu inte går att dra om den.