vars kan ja köpa dom?

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
undrar vars man kan köpa dom där små lysena? och funkar de att koppla in dom i en skoter bara som att till helljuset.

om de är någon på forumets bild och inte vill ha den här så säg till.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
undrar vars man kan köpa dom där små lysena? och funkar de att koppla in dom i en skoter bara som att till helljuset.

om de är någon på forumets bild och inte vill ha den här så säg till.
Far till OK och snacka med Micke Mattson så fixar han säkert detta åt dej!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ett förslag så får du ett ordentligt lyse.

Det finns inga genvägar, bra lyse stavas reflektoryta.
Därför ska du sätta dit en nbb225 mitt på huven så ska du se att du lyser upp en hel kommun. Kostar under tusenlappen.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Ett förslag så får du ett ordentligt lyse.

Det finns inga genvägar, bra lyse stavas reflektoryta.
Därför ska du sätta dit en nbb225 mitt på huven så ska du se att du lyser upp en hel kommun. Kostar under tusenlappen.
lät ju bra vars finns dom att köpa?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
http://shop.nbb.se/shop/
Annars finns det en återförsäljarlista: http://www.nbb.se/af/af_sve.html

Extraljuset du ska ha heter alpha 225 fjärr. Undvik pencil och blue, pencil blir för smalt ljus och filtret i blue stjäl en massa ljus samtidigt som det förstör en aning under snörök.

Tänk på att du ska köpa en glödlampa till också. Sockeln är H1, det fungerar med både 55w- och 100w-lampor. Men på en skoter kanske en 55w är bättre då det drar mindre ström. Skillnaden mellan 55w och 100w är inte 45% eftersom att företagen lägger ner mera utveckling på 55orna och dessutom är inte reflektorerna inte optimerade för 100w.
 

tobbilobbi

Medlem
2 aug 2009
32
0
1
Piteå
xenonkonvertera helljusen istället så slipper du extraljus som man ändå blir av med efter en vecka :)
inge gnäll på besiktningen då man har eftermonterat på helljus.

finns ju goda starka xenonljus nu 50w och 70w
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
tobbilobbi: Först och främst. Läs tråden så ser du att han ska montera det på skotern.

Sen och främst, och det här är viktigt. Är du alls norrlänning? xenon i helljusen... pff
En äkta norrlänning inser värdet med att se två kilometer.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
http://shop.nbb.se/shop/
Annars finns det en återförsäljarlista: http://www.nbb.se/af/af_sve.html

Extraljuset du ska ha heter alpha 225 fjärr. Undvik pencil och blue, pencil blir för smalt ljus och filtret i blue stjäl en massa ljus samtidigt som det förstör en aning under snörök.

Tänk på att du ska köpa en glödlampa till också. Sockeln är H1, det fungerar med både 55w- och 100w-lampor. Men på en skoter kanske en 55w är bättre då det drar mindre ström. Skillnaden mellan 55w och 100w är inte 45% eftersom att företagen lägger ner mera utveckling på 55orna och dessutom är inte reflektorerna inte optimerade för 100w.
jadu ja fattar lika mycket nu som innan jag började läsa de :stupid: är skit dålig på sånt där
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
jadu ja fattar lika mycket nu som innan jag började läsa de :stupid: är skit dålig på sånt där
1 - Ring till:

NELCO CONTACT AB
Box 7104
192 79 Sollentuna
Tel: +46 8 754 70 40
Fax: +46 8 754 80 51
www.nelco.se

2 - Be att få tala med en säljare
3 - Säg att du vill köpa en st alpha 225 fjärr plus passande 55 watts lampa
4 - Uppge ditt namn och din adress...
5 - Tacka artigt och lägg på luren.
 
Last edited:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Eller så gör du som jag skrev tidigare!: Gå till OK och beställ där alt. ring dit. OK har avtal med Meca som också är återförsäljare till NBB! Lättare om det skulle vara nåt fel att gå direkt till OK istället för att strula med att skicka till Sollentuna!! Leverans inom 3dar!!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
jadu ja fattar lika mycket nu som innan jag började läsa de :stupid: är skit dålig på sånt där
Skit i det första. Nu vet vi ju att du ska gå på OK och handla.

NBB har en produktserie som heter Alpha. Där finns Alpha 175 och Alpha 225. 225 är reflektordiametern i mm. NBB Alpha 225 finns i halogen och HID-version(xenon). Välj halogen, hid är inte prisvärt, och till det kan du välja ett blått filter. Välj inte det blåa filtret för det stjäl ljus. Sen ska du välja mellan fjärrljus och pencilljus och i det här fallet ska du använda fjärrljus för att få spridning på ljuskäglan.

Till det ska du välja en glödlampa. Den ska ha H1-sockel och det finns oftast att välja mellan 55 och 100w. Jag rekommenderar 55w.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Skit i det första. Nu vet vi ju att du ska gå på OK och handla.

NBB har en produktserie som heter Alpha. Där finns Alpha 175 och Alpha 225. 225 är reflektordiametern i mm. NBB Alpha 225 finns i halogen och HID-version(xenon). Välj halogen, hid är inte prisvärt, och till det kan du välja ett blått filter. Välj inte det blåa filtret för det stjäl ljus. Sen ska du välja mellan fjärrljus och pencilljus och i det här fallet ska du använda fjärrljus för att få spridning på ljuskäglan.

Till det ska du välja en glödlampa. Den ska ha H1-sockel och det finns oftast att välja mellan 55 och 100w. Jag rekommenderar 55w.
okej då ska ja till OK någon dag efter jul och prata me micke eller någon annan där. tack för alla svar