vars köpa BRP Orginal delar från USA ?

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
Hallå!


Någon som vet vars man kan köpa ski-doo BRP orginal delar i usa?

Skriv gärna sidor där du handlat från nyligt ! vet av ronniesmailorder.com men dom verkar inte skicka BRP saker till sverige längre!...

Tacksam för svar!
 

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
ok! , hur fungerar de där jetcarrier igentligen? låter ju bra om man läser på sidan , och vad äre som gör att dom får skicka saker men inte andra företag? , man vill ju inte va olaglig å åka på böter elller liknande...

Eller nån som vet något om http://www.shopusa.com/ ? tycker dom verkar aningen bättre men vet ej..
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Shop USA finns också. Man får en egen adress i USA, du uppger den när du betalar och prylarna skickas till din US adress.
Shop USA tar hand om paketet, tullklarerar och debiterar dig frakt, tull och moms. Paket skickas därifrån en gång i veckan.
Jag har en adress/konto där men jag har ännu inte använt mig av det. Blir lite dyrare än om man kan importera själv. Men är annars bra att ha om handlaren däröver inte vill/får sälja till Sverige.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Behöver jag något så köper jag delarna till en kompis i USA, som får skicka dom vidare till mig. Då slipper jag de procenten som blir ifrån shopusa.
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Jag skickade ett meddelande på ebay åt dom och surrade. Frågade helt enkelt om dom kunde skriva ner värdet.
Ja det blir billigare, dom räknar momsen på varans värde. Varan*1.25
 

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
ok ! , om dom skickar till svearike och skriver ner värdet äre ju helt klart värt att köpa från usa ! måste man börja blanda in massa mellanhänder blire fort dyrt!
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Nedskrivning av värdet brukar ju vissa gå med på, men då ska man vara medveten om att OM paketet råkar försvinna så får man bara ersättning för det lägre beloppet.

Dessutom har det hänt, (mig), att Svensk Tull ibland anat ugglor i mossen och brevledes ställt svåra frågor angående verkliga värdet. -De är inte dumma i skallen.

Förresten, är det inte lite patetiskt att fjanta om nerskrivning? Det handlar om 25 kr per hundralapp. Nerskrivning med 1000 spänn spar/tjänar du bara 250 kr på. Handlar man med så små marginaler har man valt fel handlare.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
Nedskrivning av värdet brukar ju vissa gå med på, men då ska man vara medveten om att OM paketet råkar försvinna så får man bara ersättning för det lägre beloppet.

Dessutom har det hänt, (mig), att Svensk Tull ibland anat ugglor i mossen och brevledes ställt svåra frågor angående verkliga värdet. -De är inte dumma i skallen.

Förresten, är det inte lite patetiskt att fjanta om nerskrivning? Det handlar om 25 kr per hundralapp. Nerskrivning med 1000 spänn spar/tjänar du bara 250 kr på. Handlar man med så små marginaler har man valt fel handlare.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
patetsik å fjantigt vet jag inte.. om du handlar för 10 000:- kr så blire ju 2500:- tycker inte de är så fjantigt.. ska du dessutom räkna med tull blire ju 3000kr! kan man halvera de så klagar då inte jag iallafall!