vars beställa lager til diamond drive -09

bene

Medlem
14 okt 2007
43
1
1
diamond drive -09
jag har hört att man ska byta ut ett lager som standard är 6203 till ett ” double row 5203” vars kan man beställa ett sånt?!? hittar dte inte själv på nätet nånstans.


Eller ska man beställa en lagersats från skoterdelen.com? är det bra kvalite på dom? eller är det lika som std?​
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
www.skoterdelen.se tar ca 700 för en sats med lager å 200 för packboxarna.
Men som flera skriver SKF är nog det bästa alternativet annars :)
Mvh Erland

Edit - såg nu att du nämde skoterdelen...
De lagersatser dom säljer är från http://www.bd-xtreme.com/
Så de är knappast skit iaf.
Köpte själv allt av skoterdelen när jag bytte nu i vinter.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Jag öppna driven på min m1000 idag och ett lager är skrot ska byta till det bredare skf , var hittar man en ny packning till locket snabbast ?
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Handla på Momentum tillsammans med en kompis som är medlem i LRF lantbrukarnas riks förbund. Tror dom har minst 50% rabatt
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
nu var det packningen jag frågade om , lagret köper jag på momentum uppgraderar till ett 5203 , trodde det var klister som det var på dom tidigare , men fick höra att jag lika gärna kan skippa packningen , det är nog med spel på axlarna ändå
 

bene

Medlem
14 okt 2007
43
1
1
nu var det packningen jag frågade om , lagret köper jag på momentum uppgraderar till ett 5203 , trodde det var klister som det var på dom tidigare , men fick höra att jag lika gärna kan skippa packningen , det är nog med spel på axlarna ändå
Hej odysse.
Gick det bra att ta bort packningen och enbart köra med packningsklister???
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det verkar ha gått bra den går då lätt men han inte provkört än , det blir i riksgränsen på sön ! jag stoppade i ett SKF 3203 dubbelradigt vinkelkontakt lager där haveriet var , kostade 440 kr på momentum med lite rabatt :eek:h: men ska väll hålla överlägset skiten som sitter där std (en kompis hadde haveri på 90 mil) , resterande lager bytte jag till org BDX kina lager , jag rekomenderar alla att sätta en magnetplugg , utan den skulle jag aldrig upptäkt lagerhaveriet i tid