Varningslampa (!) Boondocker 600-14

eualia

Medlem
24 jan 2013
40
0
1
jokkmokk
Tjo,
Funderar om någon har varit med om att varningslampan för ansatt broms tänds under körning och att det piper med jämna mellanrum?

Försökt kika i instruktionsbok men det står inte mycket mer än att det varnar för att bromsen ligger på.
Jag upplever inte att bromsen ligger på, den går som tidigare.
Ingen värmeutveckling kring bromsen som det borde ha blivit om den låg på hela tiden,eller tänker jag fel?

Här pallat up skotern och kört runt mattan, tagit bort skyddet för bromsskivan/ oket för att utesluta att den ligger på.

Kan man justera dessa Ok, tyckte inte det såg ut som det.

Finns det något jag kan kolla själv, har kollat/kopplat ur kontakten på styret som går ut till bromshandtaget men ingen skillnad, det börjar varna ändå.

Någon som varit med om detta och hur löste det sig?

Mvh johan
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Kabelfel - skadad kabelstam som ger kortslutning mellan ledningarna till bromsljuskontakten då och då, fukt i något kontaktdon eller liknande?

Tänds bromsljuset samtidigt med att varningslampan tänds?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Prova koppla ur kontaktstycket vid styret som går till bromsljus kontakten. Slutar det då så är det givaren i handtaget som är trasig.
 

eualia

Medlem
24 jan 2013
40
0
1
jokkmokk
Tack för tipsen!

Ska försöka kolla imorgon om bromslyset tänds i samband med att varningslampan blinkar till.

Har kopplat lös kontaktstycket men lika resultat, varningslampa och pipljud, provade både köra med och utan det ihopkopplat.

Är det något som måste nollställas?

Mätte upp bromsljuskontakten och den verkar funka, dock bara med summern.

Jag återkommer...
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Det är baktill det börjar tjorva . Vid bandtunneln//under batteri luckan. Det ska finnas något kontaktstycke som inte mår bra när fukt/snö letar sig in .Min har tjutit varje vår sen 2015. Men förra veckan la den av helt så varken bromslyset funkar eller något . Spelar ingen roll för mig . Skönt bara att slippa pipet. Det är bara på våren pipet uppstår. När snön smälter . 4av4 boondocker jag vet som vi alla har samma bekymmer med
 

dvärgen

Medlem
13 dec 2016
30
1
8
Luleå
Har en kompis som hade samma problem med sin 800 -16 i veckan, från bromshandtaget så går kabeln hela vägen in under bränsletanken och där satt de en kontakt som behövdes byta pga fukt.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
innan du river bort tanken så kan du även prova kika lampan i bak. har haft problem på ett par av årets modeller att lampan inte riktigt sitter rätt och man får samma problem. annars är det som dom säger ett kontaktstycke under tanken som kan ta lite stryk.