Varitator beskymmer.

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Har en indy Storm -95 med en primärvariator från switchback -06. Det borde väll gå bra eftersom vevtappen är längre på de äldre än de nyare. Eller måste man göra något för att det ska funka? Har kört x antal mil med detta och det har funkat bra tills nu. När man ska iväg för första gången på morgonen så växlar inte primären som den ska. Man varvar på men den slår inte till. Men efter ett tag då slår den till som tusan. Men då när den väl slagit till så kanske den inte släpper remmen. Vad är det för fel på primären. Den hade gått 2-300 mil på switchbacken. Den känns väldigt tight och bra. Inge glapp.
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Låter som du måste ta upp variatorn och byta/horna upp bussningarna.
Hade liknande problem på min Fusion -06 som hade gått 250mil.

På min så släppte den inte remmen vissa gånger, och det var bussningarna som kärvade.
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Menar ni den i locket och den som sitter i centrum hålet i yttre variator halva.

Undrar hur mycket ska rullarna glappa?
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
jepp, just dom bussningarna, på min var det den större som sitter i yttreskivan som kärvade mest, bytte den, samt hornade upp den i locket så blev det bra.

Angående rullarna så får nån annan svara på det.
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Kanske räcker att horna centrumbussningen. Lite bökit att byta den. Korset lär väll sitta som tusan.
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
inget större problem att byta den om man ändå har upp den. Men räcker no braa att horna den också.

Och jepp, korset kan sitta som tusan. På min måste man värma med gas samt ha ett långt rör att bryta med.