Ja du, valfritt köpekit fungerar säkert mycket bättre än original.Bra tråd, synd det inte fanns några vettiga svar. Vi är fem polare som köpt t3a och variatiorerna lirar riktigt dåligt.. hwell:
Kanske lite olika ramper, drevning och saker i t3orna som kommit hit, skulle väl inte vara första gången...Märkligt. Pratade med Oktan vad dom tyckte om deras T3 och dom tyckte original variator setupen funkade bra? Körde med en med en 174" i helgen och hanns funkade bra.
Finns det änns några köpe kitt till dom ännu? Är mycket mer matta och kammar i marken på dessa så jag tvivlar starkt på att kitten till vanliga summit fungerar bra.
Ända jag vet är www.ibackshift.com som testat grejjer till 3" mattorna
Min slår ifrån på varvstoppen vid 8400, så korkad är jag inte att det beror på det. Spelar ingen roll om ja klickar den på ettans läge med ett maxvarv på 7800 så slirar den likförbannat upp en bit över 8000 för att sen ramla ner och inte orka varva fullt. Min är omviktad och bytt primärfjäder. Polarnas är standard. Fortfarande samma problem. Jag undrar om någon hittat en bra variatorsetup?Vid 8300 så slår varvstoppen ifrån så det är nog därför den "ramlar" ner, den ska inte över 8000! Period!
Men vikta på mer om den går upp till 8300, det är ju alldeles för högt. 79-8000 ska du se som max när du plågar den då fungerar det bäst. Garanterat är det nån skyddsmekanism som gör att den går ner i varv. Att clicka ner är inte samma som att vikta på.Min slår ifrån på varvstoppen vid 8400, så korkad är jag inte att det beror på det. Spelar ingen roll om ja klickar den på ettans läge med ett maxvarv på 7800 så slirar den likförbannat upp en bit över 8000 för att sen ramla ner och inte orka varva fullt. Min är omviktad och bytt primärfjäder. Polarnas är standard. Fortfarande samma problem. Jag undrar om någon hittat en bra variatorsetup?
Har viktat på den och bytt till en mjukare primär fjäder. Det känns som att den slirar på remmen som jag skrev tidigare, därför den sticker iväg på varven från start när det går tungt. Övervarvar INTE på samma sätt på leden när det inte går tungt. Sen är det inte bara min som gör så här, även polarnas. Nu handlade ju tråden om en variatorsetup som fungerar. Verkar inte vara någon som testat något annat än orginal på summit T3?Men vikta på mer om den går upp till 8300, det är ju alldeles för högt. 79-8000 ska du se som max när du plågar den då fungerar det bäst. Garanterat är det nån skyddsmekanism som gör att den går ner i varv. Att clicka ner är inte samma som att vikta på.
Jag har inte kollat vad det sitter för grejer i variatorn, dock har min handlare testat byta lite grejer åt mig. Ändå inte nöjd med variatorerna. Det är klart att det går att testa lite olika grejer, men det blir ju dyrt i längden, troligen därför den här tråden skapats? för att få höra av någon som testat och kanske möjligen fått till en bra setup.Sikta 100 varv högre 8-8100 om du vill ha gassvar . Bromsade min förra etec och max effekt precis på 8000 vid en kort dyno körning. Plåga den i skogen så pipan nästan glöder så ligger max effekt ännu lite högre.
Ni som spekulerar i detta har ni änns kollat vad som sitter i variatorerna på svenska T3?
Om den går upp för högt i varv och sedan trillar ner gränsfall för lågt i varv skulle jag inte vikta på för då kommer den inte orka om den redan nu varvar ner mot 7900.
Tycker det låter som det går för lätt i starten. Testa öka startvinkeln på helixen eller sätt i ett steg mjukare start tryck i primären om dom har lika högt tillslag som usa setupen har. eller högre slut tryck i primären å vikta på lite mer för att hålla nere varven i starten och hålla upp dom lite extra i högre farter.
Nu är jag ingen expert i ämnet men har experimenterat en hel del med min "vanliga" summit då den gärna vill övervarvs hosta i starten men är ingen lätt uppgift att få till utan att det påverkar resten av registret.
Har du passerat inkörningsperioden? min fungerade hur bra som helst tills inkörningen släppte.Har inte upplevt problemet att varven avtar på min T3, skumt.
Jag kör med BlowHole från MTNTK dock, kanske påverkar något i att hålla nere värmen om det skulle påverka....
Video på den: http://instagram.com/p/vdu8Deie81/
Produkten: https://www.mtntkperformance.com/blow-hole