Variatorsetup 2016

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Ja då har ja stökat av premiär turen med hardcoren och måste säga att variator bestyckningen är katastrof. Varvar 7800-7900 och det i 3dm puder utan botten så hur de funkar när det börjar gå tugnt vill ja inte ens tänka på. Min första tanke är en sek fjäder med hårdare sluttryck då backshiften inte va mycket att hurra för heller. Med dåligt fäste va det svårt att utverdera hur de mata i början och när den rullar över men de återstår att se. Är det ens någon som är nöjd med årets variatorsetup? Och är det någon som börjat labotera med årets variatorer? //Samuel

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag har svårt att se att det finns någon som helst förbättringspotential i standardsetupen.
Det är ju Wesslan som utvecklat det, så det är definitivt inget skit! Han kan sina saker, absolut!
 

slainen

Aktiv medlem
9 jan 2012
72
0
6
Ja då har ja stökat av premiär turen med hardcoren och måste säga att variator bestyckningen är katastrof. Varvar 7800-7900 och det i 3dm puder utan botten så hur de funkar när det börjar gå tugnt vill ja inte ens tänka på. Min första tanke är en sek fjäder med hårdare sluttryck då backshiften inte va mycket att hurra för heller. Med dåligt fäste va det svårt att utverdera hur de mata i början och när den rullar över men de återstår att se. Är det ens någon som är nöjd med årets variatorsetup? Och är det någon som börjat labotera med årets variatorer? //Samuel
Min gjorde precis likadant första timmarna. Nu med runt 30 mil på mätaren går den mycket bätttre, backshiften tycker jag är kanon! varvar runt 8050 uppför med rätt bra snöförhållanden, hade gärna sett kanske lite, lite mer varv. Toppeffekten på std 800 h.o motorn verkar ju dock ligga där i krokarna.
 

samuelbergin

Välkänd medlem
14 dec 2013
252
1
16
rättvik
Det var ju första vändan så absolut kan det lossna lite med lite mer mil men om man gämför hur min -14 gick från dag ett när jag köpte den ny så är det inte ens i närheten. Visst sitter det 140/200 i sekundären? I så fall väldigt mjuk med en så pass brant helix enligt mig.

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk