Variatorrem f6 ext

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jag har det inte i huvet, men kan kolla upp det?

Ja har samma skoter som dig. Har du gjort något speciellt med din är bara nyfiken?
 

Josen

Medlem
20 aug 2008
40
0
1
Gällivare
Jag har det inte i huvet, men kan kolla upp det?

Ja har samma skoter som dig. Har du gjort något speciellt med din är bara nyfiken?
Jasså? Är du nöjd då? Nix har väl inte hunnit med så mkt mer än att sätta ett fatbar styre och en lägre ruta ;P Haha men de blir väl att sätta lite fräckare grejer på den om jag ska ha kvar den nästa sesong :D Har du gjor nått spec med din då?
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Okej, låter bra. Hur mycket du höjt dit styre för jag ska göra det själv snart men känner inte att jag orkar förlänga gaswire och så vidare.

Det jag har gjort på min är nerdrevad 1 kugg, V-Kitt och Reed spacers för bättre gassvar på lågvarv.
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jag har även en speedtech slutburk på den, och jag är väldigt nöjd med skotern den har aldrig krånglat och går hur bra som helst. Ibland kan jag bli sugen på en kortbandare men annars så är jag nöjd.
 

Josen

Medlem
20 aug 2008
40
0
1
Gällivare
Jag har även en speedtech slutburk på den, och jag är väldigt nöjd med skotern den har aldrig krånglat och går hur bra som helst. Ibland kan jag bli sugen på en kortbandare men annars så är jag nöjd.
Blev det stur skillnad med reedsen och v- kittet? Är själv lite sugen på de :D Förresten vad är de för nummer på remmen som sitter på din skoter nu?
 

Josen

Medlem
20 aug 2008
40
0
1
Gällivare
det ska det göra, jag har en 04:a , däremot så varvar 020 remmen mindre , förra vintern skiljde det minst 200 varv mellan remmarna på min
Okej. Men då ska jag ta och beställa en 020 rem då :D Kör du på orginal eller vad kör du på för remmar?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det är en org 020 som sitter på nu (även 03:an har en sån) , men jag har även bra erfarenhet av pirat , både en gates och blackmagic remmar har jag varit nöjd med ....
 

Josen

Medlem
20 aug 2008
40
0
1
Gällivare
det är en org 020 som sitter på nu (även 03:an har en sån) , men jag har även bra erfarenhet av pirat , både en gates och blackmagic remmar har jag varit nöjd med ....
Jag tänkte beställa ett par 020 black magic remmar från bengasmotor då jag såg att dom kostade 400 kr styck och enligt mina erfarenheter är det ett ganska så bra pris på en variator rem eller? :D
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
är rikigt bra pris , ! vissa stackare får ju betala 1800 -2300 spänn för en rem som ändå inte håller ...
 

silverdahl

Välkänd medlem
13 jun 2006
138
0
6
Brunflo
det ska det göra, jag har en 04:a , däremot så varvar 020 remmen mindre , förra vintern skiljde det minst 200 varv mellan remmarna på min

hmm... Är det pga hårdheten i 031 remmen som generarar 200 extra "slirvarv"?? Jag vet att 020 remmen är mjukare= alltså bättre fäste! = mindre slirande på variatorerna...??

(Själv kör jag på 010 remmen som är ännu mjukare = ännu bättre fäste!
Kört nu över 100 mil på en, inte märkbart sliten... F7 EXT -04)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de kan ha varit 031 som satt på min inte 035 som jag skrev högre upp , 020 ska vara mjukare och varvar mindre , 04:an fick bla tyngre vikter än 03 kan ju delvis beskyllas på remmen , finns ju nån som ska vara som 020 i gummit men förstärkt ?