variatorproblem???

tompaj

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
46
dalarna
på min mach1:a blir det lite problem när man ger sig ut u lössnön eller tar en uppförsbacke. kan det vara sliten fjäder i variatorn eller ?? stift,soppa,och komp är ok.. man märker det noga om man ska uppför man får gasa som fan men det drar inte riktigt.
( den går tugnt dom fan att dra frammåt och bakåt)
behöver lite tips innan snön kommer....
 

tompaj

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
46
dalarna
problemet är när man åker på väl packad led eller sjö så skapligt kommer upp i bra fart och så men det går lite segt tyvker jag.

sen om man ger sig ut i skogen eller leden går uppför en brant backe då känns det som om kraften i motorn försvinner. den drar inte riktigt känns det som. ibland drar den riktigt och då känns det verkligen att det är skillnad.
remmen är ny så den är inte sliten. känns precis som om den tappar orken när det blir lite motstånd i åkningen..

sen märkte jag att den började gå tugnt som fan att dra frammåt eller bakåt tex av släpet ocg så. kan det vara variatorproblem eller vad tror ni??

tacksam för hjälp med ideer......
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
tompaj skrev:
finns det ingen som kan hjälpa mig med lite bra tips?????? :confused: :confused: :confused:
Alltså, sjunker motorvarvet när detta inträffar eller sjunker bara farten? Vad har du för växlingsvarv?