variatorproblem på john deere

john_deere

Ny medlem
13 okt 2008
4
0
1
Hej, ja har ett ganska störande problem på min trailfire från -82.
köpte den i höstas då den va i renoveringsbehov, efter de ha ja bytt typ kolvar, slangar, startklackar och kollat igenom det mesta och nu startar den utan problem. problemet är bara att den inte rör sig framåt, det är bara primärvariatorn som snurrar, sekundärvariatorn och remmen rör sig inte en millimeter hur mycket man än gasar.:bawling:
någon som har nå tips?:hmmmm2:
 

john_deere

Ny medlem
13 okt 2008
4
0
1
jo den slår till men ja testade att flytta motorn mera åt höger idag vilket gjorde att remen tar mera i ena skivan på primärvariatorn och då funkade det! :D nu är dock problemet att den inte vill vara igång längre än en halv minut.. :hmmmm:
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
jo den slår till men ja testade att flytta motorn mera åt höger idag vilket gjorde att remen tar mera i ena skivan på primärvariatorn och då funkade det! :D nu är dock problemet att den inte vill vara igång längre än en halv minut.. :hmmmm:

hör av dig om du hittar något fel eftersom jag själv har samma problem med min sportfire.
 

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Kan bara säga en sak. gör rent tanken och bensinpumpen hade samma fel på min skidoo, sen när den går i gång ha ganska höga varv på den.
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Nog låter det mer som att variaton har tjekat ihop, då man lijerar variatorerna ska dom fasta skivornas lägsta pungt vara i linje