Variatorkitt vad ska jag välja

Erikskidoo

Aktiv medlem
7 jan 2010
60
0
6
luleå
Dynamo joe eller cudney hur är skillanden mellan dessa inslagsvarv m.m har hört att jo har lätta vikter och tvärt om me cudney

Även ni som har dessa kitt kan ju berätta hur bra dom funkar

Har 44mm matta och orginal drevning och har en annan helix för snabbare shiftback
kör ofta offpist och lite led
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Det skiljer "teknik" mellan dom

Dynamo använder sig av MER vikt och MINDRE fjädertryck, samt en SLACKARE vinkel på helixen

Cudney använder sig av MINDRE vikt och MER fjädertryck, samt en BRANTARE vinkel på helixen
 

Erikskidoo

Aktiv medlem
7 jan 2010
60
0
6
luleå
Hur är skillnaden mellan dessa blir de ryckig gång me dessa eller som om de vore någon 440 med 5500rmp i inslagsvarv som sedan ställer sig rakt upp och fastnar:hmmmm:
 

Erikskidoo

Aktiv medlem
7 jan 2010
60
0
6
luleå
Någon som vet bättre än jag för jag tror att dom brukar höja till 5000rmp vilket jag tycket borde bli förbannat mycke rem slitage när man kör lite saktare :hmmmm: men jag e inte säker
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Jag körde med Cudney till min gamla Mach 1:a och kan bara rekomendera. Men det är ju förstås olika beroende vilken maskin man kör. Om DJ hade ett kit till ´08 600 skulle jag nog testa.......
 

Erikskidoo

Aktiv medlem
7 jan 2010
60
0
6
luleå
hur uppfattar ni som har dessa kitt att dom går tänkte offpist och när man inte kan ligga och köra 100km/h utan när man måste ligga i något lägre hastigheter när man kör slalom mellan träden eller start och stopp i djupsnö, inslagsvarv,remmslitage och allt runt omkring

Hade en 440 -03 som hade nästan 6000rmp som inslagsvarv och de var lite väl jobbigt att köra offpist eller diken me den :hahaha:men de var ju inte tänkt att köra i snön me i princip
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Runt 4000rpm är inslagsvarvet på Dynamo Joes beroende på modell. Jag hade ett kit från honom på min Gade 800 -07 och jag var mycket nöjd. Det fungerade till "allt" och med bra prestanda dessutom.