Variatorkitt samt pipa topp ?

Racer_M

Aktiv medlem
5 dec 2007
68
0
6
Sundsvall
Hej grabbar och tjejer!

Har en std XP 800R -09 som jag inte kört en meter ännu..
Men är sådan att jag gillar " det värsta" och tittar därför efter alla
tillbehör på marknaden.

Ser att det finns flera toppar samt pipor och variatorkitt.

Vad bör man göra för att få mer flås på ett billigt och enkelt sätt.
Gillar inte att meka i onödan så vill inte tumma på hållbarheten så mycket heller.

Dela med er av era erfarenheter!
Jag är öppen för förslag!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
RK Tek drop-in-kit, SPI grenrör, portning och en PPC-burk ska väl kunna ta dig en bit!
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
dock vet ja väl inte om SPI Y-rör och PPC är de "värsta":)

de värsta är enligt mig..

porta cylindrar, Hög kompstopp, Twinrör "brp??", Vforce3 eller Boyesen reeds, Variatorinställningar efter dessa,samt dreva ner maskinen 2 kugg.och en 44as matta och den komma bli brutal=)...

edit: men dock är inte detta nå billigt=)

3 595:- för boyesen
4 895:- för RK TEK topp
piporna brukar ligga på en 9000 i nypris..men finns säkert beggat.


såg även att de där drop in kittet kosta 8500:-..

alla dessa priser är från peperformance...
kom ihåg..de är inte billigt å trimma:)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
dock vet ja väl inte om SPI Y-rör och PPC är de "värsta":)

de värsta är enligt mig..

porta cylindrar, Hög kompstopp, Twinrör "brp??", Vforce3 eller Boyesen reeds, Variatorinställningar efter dessa,samt dreva ner maskinen 2 kugg.och en 44as matta och den komma bli brutal=)...

edit: men dock är inte detta nå billigt=)

3 595:- för boyesen
4 895:- för RK TEK topp
piporna brukar ligga på en 9000 i nypris..men finns säkert beggat.


såg även att de där drop in kittet kosta 8500:-..

alla dessa priser är från peperformance...
kom ihåg..de är inte billigt å trimma:)
Turbo och 860-kit, om det ska tjuras.
Om man gillar att mecka och strula, samt föredrar ruttan motorkaraktär, så är twins ett givet val!
Är det som låter mest/högst "värst", eller är det den som är snabbast och aldrig behöver stå i garaget för regelbunden service?
Men som jag fattade det av TS så ska det inte behöva meckas och donas, vilket diskar twinsen.

Men är högkompstopp det "värsta" bara för att det är högre kompression? Om man istället väljer att sänka kompressionen (eller bibehålla den man har) och kör mer tändning, då kan man ha en lika rolig maskin. (inom vissa gränser, givetvis)
 

Sampeman

Medlem
11 jan 2005
36
0
1
Lugnvik
Turbo och 860-kit, om det ska tjuras.
Om man gillar att mecka och strula, samt föredrar ruttan motorkaraktär, så är twins ett givet val!
Är det som låter mest/högst "värst", eller är det den som är snabbast och aldrig behöver stå i garaget för regelbunden service?
Men som jag fattade det av TS så ska det inte behöva meckas och donas, vilket diskar twinsen.

Men är högkompstopp det "värsta" bara för att det är högre kompression? Om man istället väljer att sänka kompressionen (eller bibehålla den man har) och kör mer tändning, då kan man ha en lika rolig maskin. (inom vissa gränser, givetvis)
Kan du utveckla det du säger om twins, varför funkar inte det och vad ger det för problem jämfört med singelrör??
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kan du utveckla det du säger om twins, varför funkar inte det och vad ger det för problem jämfört med singelrör??
Funkar gör det, har aldrig påstått annat.
Bestyckning är krångligare än med singel.
Motorkaraktären blir mer "av/på" än med singel.