Variatorkitt och slutburk till Yamaha Viper M-TX -15

Robban9007

Medlem
12 jan 2017
15
1
1
Skellefteå
Hej!

Har en kompis som har ett Variatorkit från en Arctic Cat XF1100 -13. Och nu undrar vi om det passar till min Yamha Viper M-TX -15, om någon har koll på det?

Den andra frågan är vilken Slutburk ni kan rekomendera till Yamahan? (Ej Turbo)
Gärna en som låter maffigt men behöver inte skrika ihjäl sig.

Mvh
Robban
 

Justmewest

Ny medlem
18 jun 2017
4
0
1
Variatorkitet lär ju inte passa.. jag åker modshop v kit med 41 graders helix. Även mcx grenrör och en ggb burk
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Variatorkitet lär ju inte passa.. jag åker modshop v kit med 41 graders helix. Även mcx grenrör och en ggb burk
Har du behövt mappa om nånting för att köra "helsystem"? Eller får den tillräckligt med bränsle på org.mapp även med grenröret + slutburk?
 

Justmewest

Ny medlem
18 jun 2017
4
0
1
Har du behövt mappa om nånting för att köra "helsystem"? Eller får den tillräckligt med bränsle på org.mapp även med grenröret + slutburk?
Nej ingen mappning har behövts! Den gick lite annorlunda dom första milen men efter det så gick den som den skulle! Luftburksmod är också gjord!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Nej ingen mappning har behövts! Den gick lite annorlunda dom första milen men efter det så gick den som den skulle! Luftburksmod är också gjord!
Hur vet du att den inte går för snålt? Har du sett någon annan maskin med samma moddar som bromsat med safe Lambda eller arf värde?
Man kan bränna utblåsventiler med sådana moddar om man inte har koll på afr värdet!

En billig investering istället för att bränna ventiler är att köpa en bredbandslambda mätare.