Variatorkit till R-Evo ?

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Alla variatorkit måste justeras..... inte ett vad jag känner till är så perfekt från början att det bara är att skruva på och åka. Ring din närmaste handlare och be att dom plockar ihop ett kit med orginaldelar. Det blir ingen prisskillnad jämfört mot nåt annat känt märke.

Sen är frågan vad du ska ha kittet till... tävling eller lek?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jo, många har 'färdiga' kit. Men med det så menas det att det är grundjusterat och då mest troligt för jänkarnas raka släta E4or till leder, dessutom är smaken som baken, delad.

Men med deras 'färdiga' kit som utgångspunkt så behöver du oftast bara vikta på/vikta av lite på någon av positionerna för att få den till ditt tycke.

Det är just därför det är så väldigt praktiskt med just justerbara vikter som Heavy Hitters, Supertips, Thunder Shifts osv.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Lätträknade.......

Plush skrev:
Ring din närmaste handlare och be att dom plockar ihop ett kit med orginaldelar.
He he he.......

.....det är nog inte många handlare i Sverige som har kunskap att plocka ihop Variator Kit till de maskiner de säljer. :eek: :eek:
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
2stroke skrev:
He he he.......

.....det är nog inte många handlare i Sverige som har kunskap att plocka ihop Variator Kit till de maskiner de säljer. :eek: :eek:
Visst... det skriver jag under på,tveklöst. Men... dom som är riktigt seriösa har folk som kan det.
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
R-evo racing skrev:
Men visst är det väl samma kit som till Ski-doo Rev? Det är väl bara beroende på vilken motor man har, eller jag kan ha fel, men så har jag fattat det iaf!
Nja... det är inte helt lika. Faktum är att det skiljer på fler punkter än man tror trots att det är samma moderbolag i grunden.
En REVO 800 jämfört med en REV 800 kan visserligen ha samma variatorkit... det passar men... då det skiljer i motorkaraktär, utväxling kamhöjder osv.... såpassar sällan ett kit perfekt till båda modellerna.

Och som tidigare postare redan har skrivit... Ett "färdigt kit" är en universal lösning ändå. Ska du ha ut mest prestanda ur kitet måste du justera vikterna och/eller byta ramper för att uppnå ditt mål. Visst... ett "färdigt" kit är inte på nåt sätt dåligt, det funkar för dom flesta i 90% av fallen men vill man ha lite mer....då måste man finjustera.