variatorkit - djupsnö ?

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Nja inte jag iaf, tycker det är rätt drygt när den ställer sig rakt upp, sen tuggar den sig ner på backen. Sen sitter man!! tycker den inte har varit så här förra året innan jag drevade ner, och på med v-kittet.
Men men, ska ut o prova lite mer någon dag o se!

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Tjenna!:D Lånar tråden lite... Ett v-kitt var ger de mest? på låga eller höga varv?
Ja har en enduro 494 -98 som är förlängd (345x38x32) men den är aningen slö i djupsnön. Ja ska dreva ner den 2 kugg och skulle som vilja ha ett v-kitt men med samma inslagsvarv som ja har nu, som ja har förstått så ska ja bara då att behålla orginal fjädern i Primärvariator, eller?
Är 2800:- bra pris på ett kitt?

N

N_w

Tjenna!:D Lånar tråden lite... Ett v-kitt var ger de mest? på låga eller höga varv?
Ja har en enduro 494 -98 som är förlängd (345x38x32) men den är aningen slö i djupsnön. Ja ska dreva ner den 2 kugg och skulle som vilja ha ett v-kitt men med samma inslagsvarv som ja har nu, som ja har förstått så ska ja bara då att behålla orginal fjädern i Primärvariator, eller?
Är 2800:- bra pris på ett kitt?

om du behåller fjädern som sitter original så fungerar inte kittet som det ska troligtvist.. då kommer den nog växla fortare än vad den igenteligen ska om jag int är ute och cyklar