Variatorkit Brp

jetskizimpa

Välkänd medlem
10 dec 2013
131
1
18
Borlänge
Tar gärna emot tips på bra och prisvärt Variatorkit till min Boondocker 3700 -13.? Gör ett Variatorkit stor skillnad eller ska man satsa på Mulle mappning?
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Din Boondocker har original samma variatorsetup som min förra Freeride 146 -12 hade original.
På min Freeride monterade jag variatorprylarna Mulle rekommenderar (plus ställbara viktpinnar) samt att jag uppgraderade med hans mjukvara. Jag var mycket nöjd med den skotern och hur den gick. Aldrig några problem med varvtalet eller remslitage, varvtalet låg alltid stabilt på 7800-7900 vid fullgas, oavsett före.

Nu körde jag den aldrig med något annat variatorkit så jag vet inte om den hade kunnat gå ändå bättre, men jag tvivlar.
 

TynnY

Medlem
10 okt 2010
12
0
1
Bollnäs
Din Boondocker har original samma variatorsetup som min förra Freeride 146 -12 hade original.
På min Freeride monterade jag variatorprylarna Mulle rekommenderar (plus ställbara viktpinnar) samt att jag uppgraderade med hans mjukvara. Jag var mycket nöjd med den skotern och hur den gick. Aldrig några problem med varvtalet eller remslitage, varvtalet låg alltid stabilt på 7800-7900 vid fullgas, oavsett före.

Nu körde jag den aldrig med något annat variatorkit så jag vet inte om den hade kunnat gå ändå bättre, men jag tvivlar.
Kommer du ihåg vilken helix du hade?
Och vilken vikt körde du med.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Ursäkta sent svar.
Jag körde med 44/42 helix och ställbara viktpinnar på 20g.