Variatorer Pro RMK 800-12

jelu

Ny medlem
15 okt 2013
2
0
1
umeå
Hej,

mitt första inlägg i forumet efter att ha läst ett längre tag. Ska över till staterna i november så jag tänkte passa på att ta med mig lite grejor hem.

Jag vet att det finns flera trådar om variatorinställningar men efter att ha sökt länge så har jag inte hittat vad jag söker.

För tillfället kör jag med orginal setup men skulle vilja testa att ändra lite i variatorerna för att få lite bättre klipp.

Jag kör enbart i fjällen, 600- 1100 meter och funderar vilken setup som passar för den höjden. Skulle expertisen här på forumet rekommendera att enbart byta vikter eller ska man gå all in och byta vikter, fjädrar och drevning? Är det 11 serievikter som gäller eller?

Tacksam för hjälp
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Nu har jag inte hunnit börja laborera med min PRO men det jag skulle vilja prova är Team:s ställbara Rooster vikter. De ska ha en kurva som är mellan 10 och 11ans. På en 12 skulle jag även dreva till 19-43 alt 20-45 för att variatorn ska jobba närmare 50-60 % utväxling i lössnö = bättre grepp på remmen.

För mer info ang variatorer kolla in (reklam för heelclicker) men läsvärt! http://www.sledgear.com/TRAtech.htm