Variator remmar

Seb

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Nykarleby Finland
Är det stor skillnad på olika rem märken?Jag har bytt från en dayco max till en dayco ultimax2...men den går mycket bättre med den billigare dayco max remmen.

Med dayco ultimax 2 remmen är det som om den skulle "slira" på remsskivorna när man kör med den...Blir dom bättre efter inkörning eller? måtten är samma på båda remmarna,ultimax 2 är en lite hårdare rem...men så stor skillnad kan det ju inte vara mellan dom...
 

skojter

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
jag körde med vanlig dayco 1106 förr (300:) funkade inte alls bra...höll bara nån dag...
kör nu med gates 25T4320 (250:) håller det dubbla! ( nu tog jag kanske i men den håller mkt bättre!)
 

Toby

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Att den hårdare remmen slirar kan bero på att du måste rengöra variatorskivorna. Använd en trasa me t-röd eller liknande.
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
jag hade liknande problem med min indy trail med remslir med ny dayco rem. jag gick över variatorskivorna med 800 våtslippapper och t-röd. det blev en djävulsk skillnad, tyvärr höll den sej inte så länge men det är inte direkt jobbigt att putsa om så...
det sitter betydligt mer dynga på skivorna än man tror!
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
[Uppdaterat: Senast editerat den 23-Nov-02 kl 04:02 PM (CET)]Vad har du för maskin? Den kanske är för slö för en ultimax 2 ? Har du för låg effekt är det ingen idé med en hård rem,läs det här .........
http//www.tordsmotorservice.bd.se/nr598snovmo.htm