Variator problem.

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
Hallå,

Det är så att min primär variator, inte använder sig utav hela variatorn, ca 2-2.5cm är kvar av sträcket jag ritade på innerskivan.
Ska det verkligen vara så? Känns ju som att något är fel, fel vikter eller fel fjäder kanske?


Sekundärn var det ca 5-10mm sträck längst ner, men det är väll ganska godkänd?

PLUS att skoterjäveln har ätit en rem till, efter 70 mil, har den börjar fransa och spricka upp. Ska det verkligen vara så på en polaris orginalrem för 1200 kr?
Förra remmen åt han för att momentstoppet var kasst. Men det är bytt nu och dragit åt som de ska.

Kan det vara linjeringen som är fel?

Någon som har några instruktioner / en länk till hur man linjerar skiten på en 800 le -01 ??



Mvh / patrik
 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
ingen som fattar vad jag menar eller bara inte vet eller på pin kiv sitter och håller på infon ? :p
 

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
ta lös fjädern i primären sen trycker du in skivan då ser du ju ganska fort om du har rätt på växling sen jag vet att du kommer tro att ja bara hittar på men en inkörning på en rem är 150mil!
 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
ta lös fjädern i primären sen trycker du in skivan då ser du ju ganska fort om du har rätt på växling sen jag vet att du kommer tro att ja bara hittar på men en inkörning på en rem är 150mil!
150 mil ?! har hört mycket men inte 150 :p
vissa säger 50 mil, vissa en tank och vissa 5 mil, men det kan nog stämma!

Men Linjering utav variatorer? mått med mera? någon som har något tips?