Variator på Lynx Boondocker 800

Luude_

Aktiv medlem
11 okt 2013
82
0
6
skelleftå
Har problemet att nu när jag har monterat variatorkit och ska sätta tillbaka primärvariatorn så hittar jag inget märke på vevaxel vad jag kan se har för mig att det ska vara en färg markering vad ska jag göra?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Ingenting ska väl ha kommit åt att nöta där!? Ett tunn liten linje ute på axeländen ska det vara.

Läs sedan på vilka markeringar som ska vara vart på själva variatorn. Finns flera sätt att sätta ihop den fel! =)

(men jag är inte säker på att första årsmodellen av e-tec 800 hade någon markering)
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Vad har du för årsmodell?
Från 2012 vet jag att det finns markeringar, men jag har aldrig skruvat med en 2011.

En liten ring på yttre skivan ska linjera med en gjuten markering på inre skivan (lite svår att se bakom startkransen), och båda dessa markeringar ska linjera med det lilla strecket på vevaxeln.
På nyare motorer är vevaxelns lilla streck förtydligat med en färgmärkning.
 

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Vad har du för årsmodell?
Från 2012 vet jag att det finns markeringar, men jag har aldrig skruvat med en 2011.

En liten ring på yttre skivan ska linjera med en gjuten markering på inre skivan (lite svår att se bakom startkransen), och båda dessa markeringar ska linjera med det lilla strecket på vevaxeln.
På nyare motorer är vevaxelns lilla streck förtydligat med en färgmärkning.
Är det inte den stora ringen på yttre skivan som ska linjera med markeringen på vevaxeln? Och den lilla ringen ska linjera med dom övriga markeringarna på variatorn. Eller har jag missat något:eek:h: