Variator fel..

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Tjenare som rubriken lyder så har jag variator fel..
Nu när jag bara har bytt ut all el i hela skotern inc Tändplattan och tändspolar, så skulle jag dra i gång den så slog den sen startade den och sen dog den.
Men sen drog jag igen och då Gängade variatorn ur:S Hur fan kan den göra de? satt dit den igen och samma hände den gängade ur.. Primären tror jag att de är den som går ihop när man gasar så man kommer iväg.
Om någon har haft liknade problem snälla skriv. eller någon som vet va de kan va,

MvH robin!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tjenare som rubriken lyder så har jag variator fel..
Nu när jag bara har bytt ut all el i hela skotern inc Tändplattan och tändspolar, så skulle jag dra i gång den så slog den sen startade den och sen dog den.
Men sen drog jag igen och då Gängade variatorn ur:S Hur fan kan den göra de? satt dit den igen och samma hände den gängade ur.. Primären tror jag att de är den som går ihop när man gasar så man kommer iväg.
Om någon har haft liknade problem snälla skriv. eller någon som vet va de kan va,

MvH robin!
Variatorn är inte gängad på vevaxeltappen.

Vad är det för variator ?


.
 

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Kollade lite nyss och jag såg vad de va för fel..De sitter ju som en låsning på axeln och i yttre kåpan som håller i Vikterna och den kåpan va slut..

Så om någon har en så kan ni ju höra av er. /Robin




är de inte ett fel så är de 10 andra..