Variaror skrammel på Nytro

Storbb

Medlem
4 apr 2011
44
0
1
Bultarna som håller rullarna har ett axiellt spel vilket gör att bulten kan skramla finns det något bra sätt att fixa de på?
Har sökt runt men har inte hittat något.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det finns ett kit med o-ringar (primary clutch slider kit hos KN Racing), men en del av skramlet kan komma från den lilla drivaxeln som sitter i splines mot vevaxeln.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Blir det några nackdelar av detta 0-rings kitt? alltså, spelet finns väl kanske där av en andledning, tar man bort den funktionen kanske man försämrar något? Annars vore det ganska intressant, då ja fullkomligt hatar skrammlet o rasslet ur variatorn på nytron :p
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Det är splinesen som ställer till allt, men skramlet som man hör är när den rörliga skivan slår mot korset.

Det sitter redan o-ringar i variatorn på Nytron, tror att det sitter std på alla 3-cyl från -06 å framåt. Dom sitter mellan glidklacken och korset i variatorn för att ta bort lite av skramlet.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Kommer ihåg det där förbenade skrammlet från en -05:a RS Rage jag hade. De har inte fixat det fullt ut ännu alltså :p Nån sa då att det delvis beror på hur tändpulserna kommer på en 3-cyl 4T-motor...att det inte går att komma ifrån ett visst skrammel. Men det köper jag inte. Jag har i nuläget en annan 3-cyl fyrtaktare (Rotax 900 ACE)...den är tyst och fin i variatorn :)