Gjorde en liten snabb sökning på dootalk och det verkar som dom bytte till ett kallare stift för att minimera risken för detonation men det verkar också som en del har haft problem med att dom släckt stiften och folk verkar byta tillbaka till dom "gammla" tändsiften
Intressant, tackar för informationen!.., Har surfat runt en del och landat i ungefär samma information som du uppgett. Men egentligen ingen "riktig" eller "utökad" information om den faktiska anledningen. Går man på foruminformationen som finns ute så verkar det finnas lika många anledningar som skribenter. Hade varit värdefullt med BRP,s utlåtande...
Om jag gissar från höften så har tanken varit god med 8,ans stift men som vid något tillfälle fallerat för någon förare, gissningsvis på grund av dennes körstil. Efter det har BRP beslutat att förhålla sig till en och samma service-bulletin mot hela kåren. Vilket jag tycker kan vara klokt då det förenklar på många sätt.
Hade varit intressant att veta vilket av stiften som hade varit rekommendationen beroende på körstil, väderförhållanden etc. Skulle tro att det är i det man finner de riktiga anledningarna. För 7,ans stift verkar ha fallerat en del de oxå..
Bara för intressets skull