Varför genomskinlig tank ?

molganp1

Medlem
27 aug 2008
34
0
1
luleå
Som rubriken lyder ! Varför har vissa skotrar genomskinlig tank ? min har det å därför vill jag gärna veta varför ! :D MVH// M
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
skulle gissa att det finns två anledningar. Den första är väl att kunna se hur mkt bensin te finns kvar om man inte har en tankmätare och den andra skulle jag tro är utseendemessigt..

Min har genomskinlig tank men de sitter ett överdrag på.
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
skulle tro att färgen på en tank inte spelar roll, så då är det ju ett + att man lätt ser bränslemängden med genomskinlig.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Gillar starkt min genomskinliga tank, för där vet man exakt hur mycket bränsle man har :) Sen ser man all skit på botten också ^^ inte ett plus kanske men man vet ju iaf :p
 

El_Hefe1

Semi PRO sledder
9 dec 2008
33
0
0
Umeå
Som rubriken lyder ! Varför har vissa skotrar genomskinlig tank ? min har det å därför vill jag gärna veta varför ! :D MVH// M
Genomskinlig tank har man främst för att snabbt & enkelt ska kunna se bränslemängden.........först & främst tänkt på tävlingsmaskiner!
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Genomskinlig tank har man främst för att snabbt & enkelt ska kunna se bränslemängden.........först & främst tänkt på tävlingsmaskiner!
Exakt, min maskin har t.ex inte ens någon "bränslemängdsvisare" så jag kan enbart se det genom tanken.
Sen kanske det finns de som byter för att det ska en mer raceaktig känsla...
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Sen på tävlingsmaskiner är det mest skulle jag tro för att spara vikt och för enkelhetens skull. Har heller inget annat sätt att se nivån på min än genom tanken.
 
B

Biosteel

Sen på tävlingsmaskiner är det mest skulle jag tro för att spara vikt och för enkelhetens skull. Har heller inget annat sätt att se nivån på min än genom tanken.

blir tanken med samma volym som en som inte vore genomskinlig lättare ? då ska jag börja bygga min skoter med genomskinligt material :rolleyes:
 
R

Robin

Han menar säkerligen på att de transparanta tankarna oftast sitter på tävlingsmaskiner vilket oftast har en mindre bränslevolym än en std. ledskoter.
 
B

Biosteel

Han menar säkerligen på att de transparanta tankarna oftast sitter på tävlingsmaskiner vilket oftast har en mindre bränslevolym än en std. ledskoter.

haha jo men jag hoppas du såg ironin :rolleyes: