Var tanka i Luleå?

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Undrar bara var det är enklast att tanka skotern i Luleå. Det vore trevligt om man kan köra fram till pumpen direkt, alltså bör macken ligga hyfsat till från älven/fjärden/leden.
Jag bor på Bergnäset så en mack man når med skotern relativt nära vore bra att få tips om.
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
OK center. Alltså vid Max drive-in. Det brukar gå att köra genom tunneln i vägbanken, dock varningstecken över isläget just nu. Det är helt värdelöst med tankställen för skoter i Luleå tyvärr.
 

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Hmm, var ligger den macken??? Den har jag aldrig sett, är det vid parkeringarna vid terminalen?
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jag var ute nu på förmiddagen och svängde runt Kallax flygplats. Ingen mack där inte. Jag såg ingen mack vid F21 heller.

Vasken: Var specifikt ligger den mack som du pratar om?
 
E

Ej medlem/Inloggad

Det finns en shell mack bortanför parkeringen för hyrbilar ute på kallax.
men om den är till för privatpersoner må va osagt..
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Att komma sig in med skotern på den obemannade OK/Q8-macken i Antnäs är inga problem. Förhållandevis billigt är det också, men den macken kanske inte är intressant just på grund av avståndet till Bergnäset.
Finns det verkligen inga mackar på Bergnäset?
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Macken ute på kallax flygplats ligger bortan alla parkeringar.
Finns två vägar att köra dit:
1a. när du står vid "det upphängda flygplanet" vid infarten, så kör du in där, sen tar du vänter direkt efter kasnke 10meter, sen kör efter en raka då svänger vägen höger, fortsätt efter den, sen svänger vägen du kör på lätt vänster, och när du kommit dit kan du omöjligt missa den.

2a vägen om du inte vill riskera att möta polisen när du kör efter vägen runt parkeringen (dom är som du förstår ibland på flygplatsen). Då när du står vid infarten "under flygplanet" så fortsätter du köra efter stora vägen (inte in på flygplatsen) efter en bra bit så korsar en kraftledning vägen, sväng höger efter kraftledningen (akta dig för stubbar), då kommer du fram vid en skola, sen kör du tillbaka(höger) mot flygplatsen en liten bit så ser du säkert bensinmacken.

Hoppas du förstår mina beskrivningar. Hade jag haft skotern hemma hade jag kunnat visa dig vägen (bor också på bergnäset).
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
OK, då förstår jag på ett ungefär var den ligger. Jag får ta bilen och reka ordentligt innan jag åker dit.

Tackar!
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Nu var jag dit och tankade - det borde ju gå att åka tvärs från Lulviken rakt upp eftersom den ligger precis i utkanten på flygplatsområdet vid långtidsparkeringarna. Alldeles i östra sidan av mackområdet går det in ett slags "väg" som var oplogad men jag hade inte tid att undersöka var den utmynnade.
Från Kallaxvägen är det ju så jädra tätt att man inte ser en strålkastare genom träden, det hade ju varit perfekt om man bara kunde korsa vägen och sedan nästan vara på mackområdet.

Nu fick jag köra via infarten till flygplatsen och det är ju kanske inte så lämpligt.
 
P

Perfa

Mackrackarn

Var och tankade där i går med skotern, kom en inte helt bra väg via flygplatsen men nu har vi lagt ett spår från macken ut till vägen via den omtalade oplogade vägen så nu ska det väl gå att komma dit utan att man retar folk.
 

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Jag var dit i morse. Enklast är ju att köra in vid Lulsundsbadet och rakt över vägen.
Ta sedan direkt höger och följ spåret så kommer man fram till ett staket.
Följ staketet fram till oplogade vägen. Kör sedan bara efter oplogade vägen så kommer man fram till macken.
Det är både Shell och Bilisten för övrigt.