var sitter cdi box?

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Undrar var cdi boxen på en Sks 600 -99:a sitter någon stans?
Den kan ha pajat på min skoter i dag. Rätt som det var så började den att gå på 1 cylinder bara. Hade varit ute och åkt ca 4 mil då den helt plötsligt började att gå på 1 cylinder bara. Några jag pratat med trodde att det var cdi boxen som pajjat. Vad tror ni? Högra cylindern tänder inte och stiftet blött
 

PolFus9

Välkänd medlem
27 feb 2005
122
0
6
Gällivare Kommun
Låter inte som cdi'n.
Borde sluta gå på båda i så fall. samma om det är tänspolen, för bägge tändkablar kommer väl från samma spole.
Låter som det skulle kunna vara tändstiftet, tändhatten eller kabeln.

Men följ kablarna från tändspolen så hittar du cdi boxen iaf. Brukar sitta kring luftburken någonstans.
 

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Japp kablarna kommer i från samma spole. Då skall jag testa att korta tänkabeln en liten bit och kanske byta ut tändhatten. Ska även kolla upp om choken ligger i på förgasaren. +nya stift. Återkommer hur det gick.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Har du kollat i fall den tänder?... CDI-boxen sitter på luftburken... gör den då på min rmk 600-98.... Köp nya stift och titta i fall den tänder...

Jag har själv tändningsproblem ... och det verkar som om tändplattan har farit... >5000 ***** svenska kroner.. men har ev en lösning på det.. och det är att linda om spolen det är fel på..