Var hitta begagnad 700 cylinder?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ssom skrivet, Var hittar jag en begagnad 700 (Mxz, Summit, Formula osv) cylinder?
Är der någon skillnat i på motorerna i Lynxarna?

Jag har kollat Lule + Storumans skoterdemontering, Tords motor och alla blocketannonser + google.

Nån som har tips på fler ställen?

Jag var är så sugen på att betala 5500:- för en ny sådan.

Knastret släppte och gjorde obehagliga repor i cylindern.
Jag lär väl ha en massa järnspån i vevhuset också, tips på hur man lättast får rent tar jag också gärna emot.
 
15 jan 2008
10
0
1
Västeralnäs
tjena jag har liknande problem med min yamaha srv 540 fast där är det kolvbitar som ligger i vevhuset och jag måste ta bort variatorn för att jag ska få den ren.

Men jag vet inte var man kan få tag på begagnad 700 cylinder
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
går det inte att nickasila om den då kostar väll ca 3000.
dela på blocket och bort med veven då kommer du åt det mästa. Och det klarar du om du har skruvat förr är inte svårt..
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Nicasila om går ju , men då ska båda cylindrarna borras samt nicasilas + nya överdimensionerade kolvar och då är jag långt över 5500:-.. :(

Har hört mig för (Tord Sundström) och jag ska kunna ha både en 600 och en 800 motor i den utan att byta pipor eller förgasare så det är ju också ett alternativ. Han tar dock mellan 16 och 17k för en 600 motor.

Bästa vore att få tag i en beggad cylinder men det är inte lätt inte...
 

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Nicasila om går ju , men då ska båda cylindrarna borras samt nicasilas + nya överdimensionerade kolvar och då är jag långt över 5500:-.. :(

Har hört mig för (Tord Sundström) och jag ska kunna ha både en 600 och en 800 motor i den utan att byta pipor eller förgasare så det är ju också ett alternativ. Han tar dock mellan 16 och 17k för en 600 motor.

Bästa vore att få tag i en beggad cylinder men det är inte lätt inte...
staffans motor o mek hade en cylle åt min enduro 700 -02 (passar skidoo)dom körde med utbytes cylinders,skicka din så få du en renoverad iställe.detta va i o försej två vintrar sen.2480kr+moms.3300kr hade jag den hemma. sitter här me specen kvar.tel till dom:0951-71022 Norrdal. lycka till
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
du bör se till om din cylnder blir borrad så ska du borra
BÅDA cylinderna och köpa nya kolvar.. borrar du bara den ena så blir det obalans i motorn.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Silly_bear: Jag skrev ju att jag hade kollat dom, men tack iaf! :)

Muotkas: Om du läser mitt senaste inlägg så ser du att jag redan har skrivit det, orkar ni inte läsa eller? hehe :)

Björne76: Tack så väldigt mycket för tipset, min cylinder är påväg dit!
 

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Silly_bear: Jag skrev ju att jag hade kollat dom, men tack iaf! :)

Muotkas: Om du läser mitt senaste inlägg så ser du att jag redan har skrivit det, orkar ni inte läsa eller? hehe :)

Björne76: Tack så väldigt mycket för tipset, min cylinder är påväg dit!
vassego,va bara kul o komma me ett tips som verkligen funka:D
du kan ju skriva sen va d kosta,om dom ha trissat upp priset elle dyl.ha d:beer:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sv: Läs FORUM reglerna...

Detta är inget annons Forum !

Det du ÖNSKAR KÖPA skriver du ut i din sk. signatur


OBS !! Inga Till Salu annonser.




.
Om ni forum poliser orkar läsa trådarna helt så ser ni att han mycket väl behöver hjälp att hitta en BUTIK. Då det inte finns på blocket eller dyl.
Så vi får inte hjälpa till med sånt nu häller :bawling:

Detta forum börjar spåra ur lite känns det som, är ju trotts allt ett FORUM!!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Läs FORUM reglerna...

Om ni forum poliser orkar läsa trådarna helt så ser ni att han mycket väl behöver hjälp att hitta en BUTIK.
Då det inte finns på blocket eller dyl.
Så vi får inte hjälpa till med sånt nu häller :bawling:

Detta forum börjar spåra ur lite känns det som, är ju trotts allt ett FORUM!!
Forum Polis eller inte......

:boring: *Gäääääsp* :boring:
Guuuuu vilket intressant Forum det blir den dagen då alla börjar skriva inlägg om var man hittar den eller den delen i separata frågor/inlägg !

Betydligt enklare då att skriva ut att man söker vissa delar i sin signatur, och inte skapa separata ämnen om dessa saker.



De allra flesta vet nog vid det här laget att det finns ca ett 10 tal olika skoterskrotar runt om i Sverige och att det finns 2 stora aktörer på Pirat delar....
* Duells
* Jofrab

Alla andra sk. återförsäljare är i princip distributörer åt dem och deras produkter.

Sedan så finns det vissa firmor som importerar speciella tbh märken till Sverige
tex
Motorhuset i Ö-sund
Tikka i Jokkmokk
Glansgårdens i Borlänge
bara för att nämna några, men dessa firmor är i sammanhanget väldigt små.


Det handlar bara om att idas söka söka och åter söka.



.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sv: Läs FORUM reglerna...

Forum Polis eller inte......

:boring: *Gäääääsp* :boring:
Guuuuu vilket intressant Forum det blir den dagen då alla börjar skriva inlägg om var man hittar den eller den delen i separata frågor/inlägg !

Betydligt enklare då att skriva ut att man söker vissa delar i sin signatur, och inte skapa separata ämnen om dessa saker.



De allra flesta vet nog vid det här laget att det finns ca ett 10 tal olika skoterskrotar runt om i Sverige och att det finns 2 stora aktörer på Pirat delar....
* Duells
* Jofrab

Alla andra sk. återförsäljare är i princip distributörer åt dem och deras produkter.

Sedan så finns det vissa firmor som importerar speciella tbh märken till Sverige
tex
Motorhuset i Ö-sund
Tikka i Jokkmokk
Glansgårdens i Borlänge
bara för att nämna några, men dessa firmor är i sammanhanget väldigt små.


Det handlar bara om att idas söka söka och åter söka.



.

Eeeh? Dåligt humör kanske?
Är inte forum till för att man bland annat ska få hjälp?
Jag hade letat överallt (trodde jag) och frågat alla jag kunde fråga, min ekonomi är inte den bästa och jag hade aldrig hört talas om Staffans motor så jag är jätteglad för svaret som sparade 2000:- åt mig. (3500:- för en utbytes)

Jag ides söka men jag hittade inget, först då frågade jag.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Silly_bear: Jag skrev ju att jag hade kollat dom, men tack iaf! :)

Muotkas: Om du läser mitt senaste inlägg så ser du att jag redan har skrivit det, orkar ni inte läsa eller? hehe :)

Björne76: Tack så väldigt mycket för tipset, min cylinder är påväg dit!
jepp läste väl för snabbt :)