Vanligt elfel på ski-doo??

Rotax_Freddan

Medlem
7 dec 2008
30
0
1
Strömsund / Bygda
Hej har en summit 800 -01.

Både min farbror och kusin kör ski-doo, och dom har skumma fel. Är brydd om min skoter också lidit av dom syndromen :eviltongue: Om skotern står på tomgång och om dom bromsar så tänds bromslyset, men även så lyser oljelampan i instrumenthuset till och så slår varvräknaren i botten :hmmmm: vad beror det på???

Själv har jag inte det problemet på min, men mitt bromslyse tänds inte heller då jag klämmer åt i bromsen. Har bara ägt summiten i 4 veckor!! Så jag vet ju inte om någon tidigare ägare kopplat bort bromslyset eller inte??? :stupid:

Sen några frågor till, om man har extra mätare för tempen på skotern, skall varningslampan i instrumenthuset för tempen ändå fungera som vanligt eller kopplas den ur? Tänkte om den störde någon funtion eller något..
Lampan som tänds för att man har helljuset på, finns det något relä för den eller går det genom lampan?? Den lyser nämligen inte på min pärla :laugh: Dumma frågor kanske, men har inte skruvat så mkt skoter :aetsch:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Så ska de va, hehe. Var iallafall så på Formula 500 -98 som syrran hade

Rotax_Freddan

Medlem
7 dec 2008
30
0
1
Strömsund / Bygda
Hittade instruktionsbok hör på forumet genom adobe reader, och tydligen skall oljelampan lysa när man bromsar så där har ni rätt :D

Men är lite mera brydd på den med varningslampan för att skotern går för varm, har nämligen märkt att en kontakt är urdragen till den varningslampan. Men har mätt upp och hittat kabeln, den är ju urdagen, men det kan juh inte vara mer än att bara sätta dit den??? Den kommer ifrån givaren som sitter på toppen, är den en annan givare till mätaren eller? Någon som vet vart man kan hitta elschema på nätet?

mvh