Vajrar till MM700

wesse74

Medlem
17 jan 2009
8
0
1
Bredbyn
Hallå där :ciao:

Har satt en 5" styrhöjare på org 2" på min MM från -01, nu är ju problemet att mina org vajrar är för korta. Både vajrarna från handtaget till förg. och oljepump samt p-bromsvajern. Undrar nu om det finns längre vajrar att tillgå nånstans, provade med förlängare men de blev som att dra 7 förgasare... :hmmmm2: Mitt alternativ just nu känns som skippa p-bromsen och göra nya vajrar till gas och olja. Känns lite surt men va göra??:confused:

Hoppas nån har svar// Anders
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Köp wire från Viper MTN.. Funkar kannon.
Dom är bra mycket längre! + ser ut så här

\_________/ <---- Styre
.....\
...... \
........|
........|
........| <---- Fördelar dosa
......./.\
......|..|
......|..| <-------Gaswire
......|..|
......|
......| <------ Oljewire
 

wesse74

Medlem
17 jan 2009
8
0
1
Bredbyn
Köp wire från Viper MTN.. Funkar kannon.
Dom är bra mycket längre! + ser ut så här

\_________/ <---- Styre
.....\
...... \
........|
........|
........| <---- Fördelar dosa
......./.\
......|..|
......|..| <-------Gaswire
......|..|
......|
......| <------ Oljewire
Hallå där

Vipervajrar säger du, och dom ska passa direkt?? Inga andra konstiga justeringar som inte stämmer pga annan utformning av ex. oljepump lr så??

Mvh// Anders
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Viper MM vajern funkar kanon har de på båda mina skotrar. Inga problem, bara lite skruvande för att montera, men det är det ju med alla vajarar.
Sen kör jag med stålomspunnen teflonslang till bromsen. Enorm skillnad mot orginal gummislang. Känslan blir i klass med brembo/willwood.
 

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Hej hej

Genom burken?! Alltså göra hål och dra GENOM själva luftburken?? Förklara gärna lite mer så ska jag kolla på den möjligheten.

Mvh// Anders
Du tar bort nätet som sitter på luftboxen och så drar du vajern igenom där.
 

wesse74

Medlem
17 jan 2009
8
0
1
Bredbyn
Du tar bort nätet som sitter på luftboxen och så drar du vajern igenom där.
Hallå

Det där gick ju hur fint som helst, enda stötestenen var sträckaren som har en 90 graders böj. Fick värma den och räta ut den så gick det perfekt sen. Jooo, och sen var jag tvungen att skala av ett extrahölje som satt på vajern för att den skulle rymmas i skåran...

Ha de// A