Vad tycker ni om denna variator ?

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Frågan är ju om det är värt att lägga dom pengarna på en maskin vars värde knappt är högre? Såvida din nuvarande inte är helt tokslut och ej renoverbar.
 

YamahaETpower

Aktiv medlem
1 nov 2009
80
0
6
enligt mig så är de värt de då de maskinerna ligger runt en ca 8000kr-13000kr och jag tycker de är en underbar maskin att köra då den är lätt hanterlig och väldigt lätt att ta loss om man kört fast. remmen gick av och slog sönder gamla variator skivan så.
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Jag rekommenderar att köpa en beg ypz variator på en demontering och flytta över vikter,fjäder mm från den du har.
 

YamahaETpower

Aktiv medlem
1 nov 2009
80
0
6
har letat efter en sån överallt men inte hittat någon , har dock nu fått tag på en Comet 102c ( legat i kartong sedan 98 så den är ny ) som jag skulle få för runt tusen lappen , fast den är till en lynx 670 passar den tror ni ?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.644
802
113
Kramfors
Jag har kört den variator du länkat till ,men på en enstånka 277. Till den maskinen dög den bra och var lättjusterat i vikterna. Man la bara in 5 kronor alt tunnare plåtskivor i vikthålen och drog åt med gängad plugg. Snacka om justerbara vikter som är billiga. Men frågan är hur många olika hårdheter på fjädrar det finns till den? Det är väldigt viktigt det finns olika hårdheter till den!

Men jag är tveksam att den är lika bra till mer effektstark maskin,,kan ev funka bra upp till 60hk maskiner.

Leta hellre vidare efter reservdelar till din org varre. Om cometen passar på konan är den stora frågan,,,,jag vet ej. Och det gäller att cometen även linjerar med sek varren!!