Vad tycker ni om Arctic cat m7 -05 141''? (hemskt tacksam för svar)

zimmoonn

Välkänd medlem
27 nov 2011
129
0
16
Skellefteå
Hej! som sagt, Vad tycker ni om Arctic cat m7 -05 141'' med 57kam ? hur går dom i snön å på leden liksom? kom helt enkelt med era personliga åsikter om gosakerna å de dåliga med maskinen:) Hemskt tacksam för alla som orkar ta sig tiden att skriva just din förklaring till -05ans m7a!
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag var riktigt riktigt nöjd med m7, nackdelar finns ju vid ledköring tex som den inte riktigt är gjord för och att den vill ha sin del bensin i djup snön.
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Äger en själv, tycker dom är jävligt goa för o va en gammal skoter, går att få ut bra med krut ur motorn för billiga pengar också..ett par nya skidor och nya dynan så har du en perfekt lössnömaskin..tyvärr har den ju inte back som nämdes tidigare....annars inga direkta nackdelar, upplever inte att den tar mer bensin än någon motsvarande 700-800
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Har en M5 med 700 i och är nöjd, lite kort för de värsta branterna med mycket snö men oftast fullt tillräckligt :)

Som redan nämnts är det ingen ledpiskare av den enkla anledningen att den byggdes för friåkning, dvs klenare boggieskenor, smal framvagn och mjuk dämpning.

Kolla så boggieskenorna är hela, mina var spräckta när jag köpte den. Ca 3500:- styck i sverige, ca 1500:- i usa...

Backen saknar jag bara när jag varit lat och kört in den i garaget istället för att som jag oftast gör drar in den när jag kört klart.

Här är min projekttråd: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=56895&page=1

mvh Erland