Vad tror ni om en Viper-02?

lassew

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Skoterleden hade ju den som långtestskoter förra säsongen. Kolla artiklarna från förra säs så hittar du säkert nåt.
 

Funkyflow

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
lycksele Sverige
det är inte stor skillnad på ER det är typ bara backen är inte säker med elstart,,
men det är en j**la fin skoter :) går välldigt bra på led och puder :)
bra bränsle ekonomi drar inte mycket :)
inte mycket negativt,,
köp en sådan :)
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Men hur är den motot mässigt då?

Tex jämfört med twin 700 av samma årsmod..

Måste man dit med tripple rör för att de ska hända nått eller?
 

eric1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
0
tjenna det är en perfeckt nybörjar skoter grymt bra på leden bra fjädring härligt ljud ja perfeckt skoter kika på www.rave643.tk :)
 
R

rider

köp senaste snoridern
den blev trea f7 van prox tvåa
och den gick hårdare en rave rev f7 prox
på visa sträckor
köp den
 

YamahaSRV

Välkänd medlem
1 jan 2000
236
0
16
Arvidsjaur Sverige
tjenna det är en perfeckt nybörjar skoter grymt bra på leden bra fjädring härligt ljud ja perfeckt skoter kika på

Va? Nybörjarskoter?
Jaja det är iallafall en mycket fin skoter men satt en trippel på den så går mycket hårdare
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Men MM modellen är ganska vinglig och dom går inte så bra i snön har jag hört men det beror nog på förare oxå..
Jag har kört "vanliga"(blåa)Vipern och jag gillade den men INTE i snön..! Den dyker direkt du lättar minsta lilla på gasen men underbra ledskoter../Dave*
 

Freddde

Välkänd medlem
1 jan 2000
170
0
6
En liten fråga...när man satt på trippelpipor på en Viper, behövs det nå justeringar i t.e.x. variatorn eller förgasarna för att den ska gå bra?? Ja hörde också nån stans att man bör sätta dit en annan kylare, stämmer det??
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
klart bästa skotern jag ägt , spårade till o med för en lynx 5900 med den så nog fasiken går dom i snö alltid men det är väll med den som med det mesta här i världen
operatörsfel !!!!!!!
köp en men köp en med 32mm matta
 
J

jonathan

NEJ NEJ NEJ har själv haft en yamaha viper -02 skit som fan drar mycket bensin och super dålig fjädring..... KÖP EN SKI-DOO MXZ 600X -02 istället
 

Allram

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Veikars Finland
Bra teknik.. Skit dålig boggi (spricker sönder,fjädrar tröttas ut) helt enkelt för klent underrede.Perfekt för lätt led,rekomderas icke för cross
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
men snälla.. skull en viper behöva spåra för en 59:a? den dagen...

yamaha är alltid yamaha vilket är en ledmaskin och har inget att göra på sidan av leden.. ev MM versonen då men inga vipers
 
Q

Qube

Skulle boggin spricka på Viper lägg ner skit snacket.
Det är en TÅLIG skoter och en perfekt ledskoter i snö går den väl så där inte super bra men inte dåligt heller man klarar sig i alla fall.
Sen att kalla den perfekt nybörjar skoter är väl ingen stämpel som riktigt stämmer den är ju extermt lättkörd efter led och känns ganska välbalanserad i luften och fjädringen är bra efter en led så länge dom är fräscha dämparna. Men om man vill busa är de inge problem men om funderar på pipor så skulle jag lägga pengarna på Öhlins till den lovar att de kommer att göra den snabbare än med pipor...
Men om man har pipor så kan man sätta dit en kylare bak i tunneln fär bättre kylning och man ska nog lämna över variator och andra justeringar åt dom som kan det...
Och den drar alllt från 1.5 till 2.5 men normalt kring 2
Jämför man med en "vanlig" 700 så är de ju lite mindre att köra med men F7 hade ju oxå bara 129Hk (men den är ju betydligt lättare) men trippeln är ju alltid lite senare om man ska prova från stillastående men jag brukar då inte stanna vid varenda kurva för att sen trycka plattan i botten
Den har ett härligt bottenvrid och jag tycker att de är en fin fin skoter!
 

Allram

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Veikars Finland
Nä den går tvärt av å inte en gång utan fler.Kan ju undra vaffö man inte åker på cross banor med viper ??? den tycks ju gå bäst i dragrace där det är plant...:)
 

Dark_Ice

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Boden sverige
du...yamahas proaction boggi är grymt bra....och va då trötta fjädrar...det är ju ba å byta....å sådana problem har typ alla boggies!...så skippa pratet nu!