Vad tror ni? Enduro -01

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Detta hände idag just innan jag kom hem :/

Nån som har en gissning vad det är som har gått sönder?

[video=youtube;HYW1zh-5Pqk]http://www.youtube.com/watch?v=HYW1zh-5Pqk[/video]
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Något av stagen som gått av nere/under motorn eller en p-ände. Ta bort förgasarracket så ser du mycket bättre. Styrstången får du då inte av för den förstärkte jag med helgjuten stång invändning längst upp ;)
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
haha nejnej den sitter stumt och fint :D
Ska ut nån dag i veckan och demontera lite och försöka se vad som är trasigt, är då bara glad det hände 20m från garaget och int ut i ingenstans :D
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Hehe :D hade samma tur med remmen, den for när jag skulle gasa ur tunneln i garaget =D

Var då ut efter skolan idag och demonterade lite, ser ut som det bara är att plocka ur motorn :/ så där for resten av min säsong ut genom fönstret :D
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nu vet jag inte om det ser ut som på 97ans g-type. Men polarn fick sådär också på sin, och då var det en bult längst fram i buken som håller ihop styrningen där som hade gått av eller lossnat. Då var det bara att byta den så funkade styrningen igen :) Hoppas du förstår vad jag menar :)
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Nu vet jag inte om det ser ut som på 97ans g-type. Men polarn fick sådär också på sin, och då var det en bult längst fram i buken som håller ihop styrningen där som hade gått av eller lossnat. Då var det bara att byta den så funkade styrningen igen :) Hoppas du förstår vad jag menar :)
Tror jag fattar vad du menar, kan ju mkt möjligt vara gjort på ungefär samma sätt/grejer. Men när man rör på styret så händer ingenting med grejerna man kan se till styrningen är det som du säger borde man se nån rörelse vilket man inte gör :/


Men jag ska kolla upp det du säger hade väl inte rätta kläder för att skruva mkt och sticka in huvet samt var jag utan lampa så såg dåligt :D