vad ska man köpa för yamaha?

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
Hallå där! Jag går i skoterbytartankar men kan inte komma på vad jag ska ha men ni här kanske kan hjälpa mej. Jag har åkt yamaha i typ 20 år men när fyrtakt blev aktuellt bytte jag märke till ski doo vilket jag ångrar. ski doon som jag har är en renegade 800 som jag är nöjd med på alla vis utom att man får laga och kosta på skiten hela tiden och nu är jag så fruktansvärt trött på de så det får vara nog. Vad ska jag köpa för yamaha som motsvarar renegaden. Kom med förslag och tycker ni något annat än yamaha så skriv de också.:ciao:
 

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Vad ska jag köpa för yamaha som motsvarar renegaden. Kom med förslag och tycker ni något annat än yamaha så skriv de också.:ciao:
Då är det Warrior som gäller motsvarar närmast renegade om du vill ha samma hybrid...

Ola...
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Beror på vad du förväntar dig, Nytro XTX skulle kunna vara något. Warrior är ju inte heller dum, sedan finns det ju kvar några Vector LTX av fjolåret som har rätt kurs (nya)

Enda nackdelen som jag ser det är vikten på samtliga maskiner. Resten är bättre än ski-doo :) Vikten är oftast inget problem vid halv hård-normal körning. Men när du sitter där... *s*

Med engång 4-takt alltid 4-takt ;-)
(Om du nu inte ska köra cross hela tiden)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag har själv en Nytro och är väldigt nöjd med motorn så som tidigare talare sagt så borde ju en XTX vara det givna valet men jag tror även att nya renegade 1200 4 tec är en bra skoter även om det inte är ngn Yamaha som du ville ha.
 
4

426H

Nytro XTX är en riktigt fin hybrid. Fast du behöver byta matta, drivhjul och skidor. Tanken måste du också byta om du tänkt åka längre än 10-15 mil.
 

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
var och tittade på en ny nytro fx idag och dom värkar ju vara trevlig men så tittade jag på mattuneln och såg att den vägde 274 kg det kändes hemskt. Det måste ju kännas tungt när det gårundan och är krokigt. Kan undra om det är något för mej som kör som en idiot.:) Men jag ska då ut och prova några yamahaer av olika modeller och se om det är någon som kan bli bra.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har kört en Nytro rtx. Körde den ändast i puder(körde fast en gång och var hur lätt som helst att få lös)så jag vet inte hur den är efter krokig led men i pudret så gick den riktigt bra för att vara orginal. Den var lätt att lägga nen men man fick som hålla emot lite för att den inte skulle sätta ner medan igen men det gillar jag då man får hålla emot..tycker det var en grymt rolig maskin att köra.