Vad ska göras för att få min 800 sks gå rulle?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.636
798
113
Kramfors
Polaris är svårrest överlag men med en matta som sitter org på Polaris Assault 800a år 14 som ex så blir de faktiskt ganska resbenägen. Men den mattan går fruktansnvärt tungt så soppaförbrukningen blir hutlös på en redan törstig modell och du gräver ner dig till china i lössnö.
Annars är de de vanliga trixen slaka fjäder bak i boggi och spänn fram i boggi ,men de reser värdelöst ändå med alla mattor förutom just Assault mattan. Jag har en Pike matta på min pro rmk som påstås ska ge lite resning, men den lyfter inte ens en skida.
Köp en Ski doo summit 800a t3 om du vill ha resning.
 

Noahengstrom

Medlem
5 sept 2021
6
0
1
19
Boden
Polaris är svårrest överlag men med en matta som sitter org på Polaris Assault 800a år 14 som ex så blir de faktiskt ganska resbenägen. Men den mattan går fruktansnvärt tungt så soppaförbrukningen blir hutlös på en redan törstig modell och du gräver ner dig till china i lössnö.
Annars är de de vanliga trixen slaka fjäder bak i boggi och spänn fram i boggi ,men de reser värdelöst ändå med alla mattor förutom just Assault mattan. Jag har en Pike matta på min pro rmk som påstås ska ge lite resning, men den lyfter inte ens en skida.
Köp en Ski doo summit 800a t3 om du vill ha resning.
Det sitter en 66 talon matta.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.636
798
113
Kramfors
Det sitter en 66 talon matta.
Den har jag inte kört så vet ej hur den beter sig men de får du nog svar på snart. När jag tog första provturen med min Assault höll jag på slå runt. De tog ett tag att fatta hur den reste. De krävdes dock lite snödjup men inte speciellt djupt, jag vill nog påstå att den tom va i klass med en Summit t3!! Men de va de enda braiga med den mattan också, vist den drog bra på hård led men i farter över 70kmt tappar maskinen 30% effekt vs alla andra mattor jag kört, den går verkligen tungt tyvärr och de är inte underligt då kammarna ser ut som tegelstenar.
 
Reactions: Noahengstrom