vad krävs för att höja en skoter??

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
jag har en mxz -95 och jag tycker att skotern är väldigt bra och smidig men dock för dålig fjädrings väg går det att höja den både fram och bak??
skulle även vilja ha en 38:as matta om det går????



nån som vet nåt om mina frågor???


MVH mikael
 

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
jag ska förklara. det blev en försäkrings fråga av min skoter och nu är det dömt att den ska repa den. först ville jag byta skoter då den va trasig men jag gillar den.
så jag ha lite ideer om hur jag skulle kunna få den lite bätre. och jag vill gärna veta vad ni tycker om mina ideer!


1, hur kan jag gjöra så att boggin blir högre ?
2, hur kan jag höja den fram så man inte stöter baljan helatiden?
3, förlänga boggin och byta till en 38:as matta för bättre snö egenskaper?
4, styrhöjare?

hur kan jag på bästa sätt göra så att något av dessa saker blir genomförda?
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
ang 1. borra hål längre ner bara där fram köp lr bygg dropbrackets bak.. då får du in en 38mm hk matta...

om du inte vet va dropbrackets e ...sök på forumet lr på snowriders forum
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Har sett Dropbrackets som orginaltillbehör till Polaris, men annars är det nog home made som gäller...är kanske att föredra också? Då får man ju välja höjd osv...
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Det är "plåtbitar" man monterar i tunneln/under fotstegen...för att helt enkelt sänka bakre boggiefästena..alltså boggien hamnar längre ner i tunneln å skotern blir därmed högre i häcken.
Oftast är det så att boggiefästena (dvs. hålen i tunneln man skruvar fast boggien i) som suttit ovanför fotstegen hamnar under...
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
50 kilo c4 så ska du få se en höjd ski-doooooooooooooooooooooooo och den kommer inte att landa under våran livstid.:D

P.S ifall nån missuppfattade så var det ett skämt, folk är så kännsliga nu för tiden så man måste förklara sej.