Märker du någon skillnad? Jag kör på Polaris VES gold, mest för att vara på den säkra sidan - och varit kanonnöjd. Tänkte mest om OK:s håller VES-portarna i lika fint skick eller måste man rengöra dom oftare med den oljan? Är den billigare i pris än Polaris original (antar det)? Är interssant med någon som kan jämföra med egna erfarenheter - jag har varit för feg för att chansa på något annat än Polaris egen olja (även om jag är övertygad om att andra oljor är lika bra/bättre - jag har inte haft tid eller lust att läsa på tillräckligt mycket)
vad heter den mobil 1 oljan? + vars köper du den ?har kört polaris i många år, körde först på polaris egna "DYROLJA" fick sen höra att mobil 1, har en exkat lika bra olja för ves. sen ska du fundera över shell & ok olja, dom bildar igen hinna på kolven vilket blir att den är mycket tungdragen, å luktar skit. köp mobil 1 el polaris egen olja, men mobil 1 köper ja på stor dunk ca 20l å priset blir typ 65% billigare än polaris olja =) välj själv=)
Det duger med vilken annan helsyntetolja som helst och Polaris-oljan är ingen mirakelolja för att hålla avgasportarna rena, själv kör jag VES-oljan för den angenäma lukten =)Jag har inte heller vågat chansa på Switchbacken, därför kör jag Ves Gold i den, men RMK:n har inga Ves portar, så på den har Ok oljan fungerat bra
själv köper ja den hos "Skogsbränsle" i kalix, heter mobil 1 snowmobile, klarröd till färgen, alltså på stor dunk. kan gärna kolla upp mer vad den heter.vad heter den mobil 1 oljan? + vars köper du den ?![]()
Läs denna tråd på snowest http://www.snowest.com/forum/showthread.php?t=52811 och speciellt det som "indydan" har skrivit. Väldigt matnyttig information om vevaxlar, oljor och varmkörning mm
Inte speciellt svårt att välja olja sen![]()