vad kör ni på för olja?

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Sant, visst är det så. Men eftersom jag inte har koll på annat än just den olja som de valt att sätta sin logga på vill jag gärna höra jämförelser av dom som provat både den med deras logga på och andra.

Psycho_surfer

Aktiv medlem
8 apr 2006
54
0
1
Strömsund
Märker du någon skillnad? Jag kör på Polaris VES gold, mest för att vara på den säkra sidan - och varit kanonnöjd. Tänkte mest om OK:s håller VES-portarna i lika fint skick eller måste man rengöra dom oftare med den oljan? Är den billigare i pris än Polaris original (antar det)? Är interssant med någon som kan jämföra med egna erfarenheter - jag har varit för feg för att chansa på något annat än Polaris egen olja (även om jag är övertygad om att andra oljor är lika bra/bättre - jag har inte haft tid eller lust att läsa på tillräckligt mycket)

Jag har inte heller vågat chansa på Switchbacken, därför kör jag Ves Gold i den, men RMK:n har inga Ves portar, så på den har Ok oljan fungerat bra

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
kör med första bästa oljan som jag hittar, även spillolja. Skämt å sido så blire väl att man köper nån lite flashigare olja men inte backar man ju för att spilla i lite billigare olja. Bara man sköter som sina prylar så geggar inget fast

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
För mig har det då varit billig olja på 20l dunkar och även biltemas som jag tycker funkat bra.. dock inte kört så mycket och hunnit utvärdera nått om biltemas olja.. men skotern startade och när man limmade gasen så tog inte skidorna i backen :) det funkar för mig...
dock har jag inga ves.........

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.560
425
83
Malå/Adak
Har kört på Statoils HELsyntet i både YZ250:n, ProXR 800:an och i Dragon S/B 700:an, kostar ca 550kr för en 10L dunk och funkar kanon. Bästa oljan ur avgasportsrengöringssynpunkt är däremot Polaris egen Ves Gold tycker jag, men den anser jag vara i dyraste laget.

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Jag kör då på VES, funkar hur bra som hellst och den ska väll vara den som skitar ner VES-portarna minst... /Jakke

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Jag körde på Bombardiers olja i men Lynx och jag har kvar av den.
Spelar det någon roll att jag kör med den i min XC 600 -99 som jag köpt nu? Den har ju inte VES för om man har det ska man tydligen inte köra med Bombardiers olja enligt min Lynx åf.

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
har kört polaris i många år, körde först på polaris egna "DYROLJA" fick sen höra att mobil 1, har en exkat lika bra olja för ves. sen ska du fundera över shell & ok olja, dom bildar igen hinna på kolven vilket blir att den är mycket tungdragen, å luktar skit. köp mobil 1 el polaris egen olja, men mobil 1 köper ja på stor dunk ca 20l å priset blir typ 65% billigare än polaris olja =) välj själv=)

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
har kört polaris i många år, körde först på polaris egna "DYROLJA" fick sen höra att mobil 1, har en exkat lika bra olja för ves. sen ska du fundera över shell & ok olja, dom bildar igen hinna på kolven vilket blir att den är mycket tungdragen, å luktar skit. köp mobil 1 el polaris egen olja, men mobil 1 köper ja på stor dunk ca 20l å priset blir typ 65% billigare än polaris olja =) välj själv=)
vad heter den mobil 1 oljan? + vars köper du den ? :)

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jag har inte heller vågat chansa på Switchbacken, därför kör jag Ves Gold i den, men RMK:n har inga Ves portar, så på den har Ok oljan fungerat bra
Det duger med vilken annan helsyntetolja som helst och Polaris-oljan är ingen mirakelolja för att hålla avgasportarna rena, själv kör jag VES-oljan för den angenäma lukten =)

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Vad jag skulle vilja veta är inte vilken olja ni kör på utan vilken olja ni rekommenderar?

Kan någon rekommendera en olja som ryker lite, inte luktar apa och som håller avgasportarna rena och fina?
Helst av allt vill jag veta hur länge ni kört på den oljan och om ni haft några haverier/vad för haverier under tiden ni kört på oljan.