Vad kör ni för bil/skoter

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Nu är snart det nya däcket klart, bara stoppet vid hytten samt sista på rampen kvar. :) Tar 2st 154" och sen 2st till i kåpsläpet. Nu ska det bara komma lite snö så det finns någonstans att åka till...



Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Nu är snart det nya däcket klart, bara stoppet vid hytten samt sista på rampen kvar. :) Tar 2st 154" och sen 2st till i kåpsläpet. Nu ska det bara komma lite snö så det finns någonstans att åka till...



Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Håller på med nåt liknande själv till GMC:n, du har inte lust att skänka lite idéer och kanske starta en byggtråd på projektsidan?? :)
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Nu är snart det nya däcket klart, bara stoppet vid hytten samt sista på rampen kvar. :) Tar 2st 154" och sen 2st till i kåpsläpet. Nu ska det bara komma lite snö så det finns någonstans att åka till...

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
FETT! Lägg gärna upp bilder när hela ekipaget är lastat och klart :)

är väldigt sugen att göra någonting liknande :)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Åhh vad kul när goliath postar. Han loggar in ungefär en gång per halvår bara för att lägga in bilder på sitt garage och få alla andra att må dåligt.

Jag förstår fortfarande inte vad man måste göra för att kunna stoltsera med den bilparken. Jobba med Stugsittaren antagligen, eller sälja knark. Fränt är det i alla fall.
Ha ha :) jag e inte bitter, men jag förstår dig. Jag kör bara en folkvagn visserligen en folkvagn för en halvmille men fortfarande bara en folkvagn.

Folk som kör bilar som Goliath gör lutar sig inte mot månadslön. Pffff månadslön..... det heter inkomst av kapital. I den ligan finns inte jag. Det jag brukar säga till min familj är att vänder det åt någe håll så inte blir det bättre. :)
 
Last edited:

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Nu är snart det nya däcket klart, bara stoppet vid hytten samt sista på rampen kvar. :) Tar 2st 154" och sen 2st till i kåpsläpet. Nu ska det bara komma lite snö så det finns någonstans att åka till...



Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Där snackar Vi Pick-up! 2500 med Cummins 6a, kan aldrig slå fel,

En U.s Pick-up måste jag ha innan man kastar in handduken,

Går de rampen att dra av/på? eller har du den bara som lastplan?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
ännu bara skisser på ett papper :)
Men tanken är väl att bygga en ram i taket som jag kan ankra fast skidorna i och sedan förstärka upp bakluckan så jag kan spänna fast där å. och självklart någon form av ramp jag kan vika ut så det bara är att köra raka spåret upp.

En jävligt dum ide som måste provas när man har en bil man inte behöver vara rädd för att sätta vinkelslip och svets i! :)

lovar att dukomentera när det blir av :)
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Haha! Det där låter som ett spännande projekt.

Är det verkligen möjligt att få bilen regbesiktigad på det viset? Volvo och Saab är väl bland de få personbilar som är reggade att ha så mycket som 100kg på taket, de flesta andra märken max 50-75kg. Och maxvikten de Svenska märkena har beror nog inte bara på att de har bilvärdens starkaste takkonstruktionerna, förmodligen skulle de rent belastningsmässigt klara bra mycket mer. Men undrar om det går att få igenom att du ska få lasta mer än 3 1/2 gång max tillåtet så högt upp, plus egenvikt av ramp och ev. förstärkningar?
Det borde bli, minst sagt, mycket spännande vägegenskaper i kurvorna. (Och än slank det hit och än slank det dit och än lank det ner.... som det heter i sången om prästens lilla kråka).

Men kolla för tusan om det är möjligt och sätt igång igång vinkelslip och svets. Du hinner få till det innan skoterföret är här.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk