vad har jag för chassie?

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Hej

Jag har en Polaris Edge x 600 2001... vad heter mitt chassie??
är det Pro-X eller Generation II ?? :) tacksam för svar eftersom jag måste beställa lite grejjer inom kort :)

mvh :)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Annars tar du lös slangen och åker till närmare hydraulikfirma och säger att du vill ha en slang som är si och så mycket längre med samma kopplingar. Garanterat mycket billigare än 500:-
 

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Annars tar du lös slangen och åker till närmare hydraulikfirma och säger att du vill ha en slang som är si och så mycket längre med samma kopplingar. Garanterat mycket billigare än 500:-
okej, ska ringa till highflex imorn och höra,,

tror de är pro x chassi jag har btw, efter lite tittande på bilder på google :)
fasst är inte säker,,

mvh :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
okej, ska ringa till highflex imorn och höra,,

tror de är pro x chassi jag har btw, efter lite tittande på bilder på google :)
fasst är inte säker,,

mvh :)
Vad är det du ser på bilderna? Vad jag vet och tror så är Proxen baserad på Edge chassit men är delvis förstärkt, så just chassimässigt är det samma bas men däremot är Edge modellerna mer "konsument anpassad", mer komplexluftburk och lite lyxigare utrustad av det jag sett. Och du har ju uppenbarligen en Edge X 600 så nog är det en Edge du har ;) Men eftersom Edgen och Prox är såpass lika så kan det säkert vara Prox delar monterad i maskinen...
Men som redan sagts, är det hydralslangen för bromsen så hade jag kollat på hydralfirma :)
 

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
Har för mig att de heter XC SP ... iaf enligt sprängskisser så är det den man kollar på. den är identisk med ditt chassi

ska du köpa en bromsslang där ifrån så är de väll Artikelnummer:500050

Polaris
Alla modeller fram till 2005
Ej dessa modeller: GEN II 2000-2001, Pro X, IQ 2006-2007


Rätta mig om jag har fel
 

Plupp

Välkänd medlem
17 feb 2010
100
0
6
Piteå
Det ena ledde till det andra...
Jag snubblade in på skoterdelen.com iom att jag läste denna tråd; Blev nyfiken på remmar. Vad är "Gates" för kvalisort? Är det sniko-märke? Remmen jag tittade på ska isf sitta på min prox2a och heter 44X4640
Kan man glömma det me en gång eller låta det suga lite i snåltarmen ett tag till?
Förlåt för trådkapningen... :/
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Plupp: mina erfarenheter av Gates är enbart positiva, detta ska ju vara em kevlarfärstärkt rem som tål lite mer än orginalremmen. I mitt tycke en bra rem helt klart
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Skulle nog vilja sälla mig till de som säger Edge jag med... Jag kallar dock Pro-X och Pro-XR för Edgechassie i vardagstal så folk ska veta hur jag menar att de ser ut. Så jag kanske inte är en helt tillförlitlig källa heller. :p Men som någon sade, Gen II är det i alla fall inte. Det är chassiet innan Edge (eller vad det nu var) och ser i stora drag ut så här: http://www.tourbuddy.com/graphics/PolarisXC700.JPG
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Vad är det du ser på bilderna? Vad jag vet och tror så är Proxen baserad på Edge chassit men är delvis förstärkt, så just chassimässigt är det samma bas men däremot är Edge modellerna mer "konsument anpassad", mer komplexluftburk och lite lyxigare utrustad av det jag sett. Och du har ju uppenbarligen en Edge X 600 så nog är det en Edge du har ;) Men eftersom Edgen och Prox är såpass lika så kan det säkert vara Prox delar monterad i maskinen...
Men som redan sagts, är det hydralslangen för bromsen så hade jag kollat på hydralfirma :)
Ganska stor skillnad på edge och pro x chassi när dom är helt skalade..Beror dock lite på årsmod.