Vad har hänt? Missljud 600 touring -04

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
I dag lyckades jag köra fast när jag skulle backa och när jag sedan kom loss låter det som ett "smatterband" när man kör. Funderar om den kuggar över eller om det är något med transmitionen. Skotern är en 600 edge touring-05. Tar tacksamt emot lite tips om vad som kan ha hänt.

//Magnus
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Sv: Vad har hänt?

Fan. Synd. Det hade ju varit enkelt då. Men men kolla kedjespänningen i kedjehuset då. Det är ju synd om det skulle ha gått sönder nåt.
 

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Sv: Vad har hänt?

Kollat så mattan är hel? ifall det var något vasst i snön t.ex en vägtrumma av aluminium som var där under?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Sv: Vad har hänt?

Ska kolla remmen och kedjespännaren, mattan tror jag inte att det är och ljudet kommer från främre delen av boggin. Kan tillägga att det rök en del av remmen innan jag kom loss och allt funkade som det ska innan fast körningen.
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Sv: Vad har hänt?

Byt rem så blir det nog bra ska du se.. har nog fått en redig midja på den...
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Problemet är löst, det hade blivit en redig midja på remmen(Tack Pl_84 och alla andra som kom med förslag)
Jag hade ingen ny rem så jag fick slänga dit en gammal rem som jag hade
så jag ska o ta o köpa en ny och om jag inte minns fel så kostade den ca 1300,- när jag handlade sist(original polaris 3211080). Någon som vet något "bra" pirat alternativ som man kan beställ på nätet? Fanns ingen i Östersund som hade när jag kollade ifjol. Sen undrar jag om nån vet hur bred remmen är när den är ny?